stefs knutsel topic

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door staffa, 31 mrt 2006.

1. staffa

staffa Guest

ik ben stef en ik maak water raketen :D

mijn vader heeft laatst van het werk een buis mee genomen en ik wil daar met een petfles een water raket gaan maken. ik weet niet of deze buis geschikt is julie wel ?

stef

2. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Als je er maar goed voor zorgt dat de punt goed vast zit, ziet de buis er voor de rest Ok uit.

jesse

3. staffa

staffa Guest

cilicone kit?

4. QAFS

QAFS Guest

De buis ziet er goed uit! Als het luchtdicht is, heb je n groot voordeel. Je hebt dan een raket met grote inhoud waardoor je hoger kunt schieten! :D

Kun je btw ook n overzichtsfoto sturen?

5. BasK

BasK

Lid geworden:
    16 mei 2005
    Hoi Stef,
    Leuk!!!

Siliconenkit zal niet werken, dat plakt niet aan PET (het materiaal waarvan flessen zijn gemaakt).
    Als je gaat zoeken op de website van bijvoorbeeld BISON en Pattex, zul je zien dat er geen lijm bestaat voor PET.

Wat redelijk goed werkt is Bison Vloeibare Zool (marathon), dat heb ik zelf getest. Je moet dit alleen erg lang laten drogen, hou hier rekening mee.

Ga voorzichtig te werk met het testen of je raket de druk aan kan.
    Wat je zeker moet doen is je raket volledig vullen met water en dan op druk brengen. Er zit dan weinig lucht in en dat betekend weinig kracht.
    Als je de raket niet vult met water en hij klapt uit elkaar dan heb je een echte explosie.
    Overleg dit eerst even met je vader en doe dit niet zomaar. Een waterraket is iets heel moois, maar kan ook erg gevaarlijk zijn.
    Probeer je raket volledig gevuld met water in iedergeval op een hogere druk te testen dan dat je van plan bent om hem te lanceren.

Heel veel succes!!!!
    Kom een keer lanceren op een DRRA lanceerdag.

Groet,
    Bas

6. staffa

staffa Guest

totaal is hij 1.70 meter lang met het stukje pet fles.

stef

7. flying jesse

flying jesse

Lid geworden:
    20 apr 2005
    Wooowww, das wel een heeeel grote raket :D

Succes ermee
    (ps ik denk dat je met zo'n grote raket extra moet opassen)

Groetjes jesse

8. staffa

staffa Guest

ja denk dat het wele en beetje lang is maar ben er zelf niet vanplan om het in de thuin ( woonwijk ) te gaan lanceren wil dan eens naar het strand of zo :D

stef

9. joerideman

joerideman

Lid geworden:
    15 feb 2005
    Wat bask zegt, je kan een buis niet beoordelen op zijn uiterlijk.

10. staffa

staffa Guest

vandaag weer lekker aan het knutselen geweest.

heb voor me nieuwe waterraket het parashut syteem gemaakt het is een electronicse systeem gewoonden zo dat als hij schuin staat dat dan de bovenkant er af valt :D

en dus ook als hij schuin de lucht in gaan wat niet de bedoeling is zal hij worden gestopt door de parachut

stef

11. staffa

staffa Guest

:( :(

jammer het werkt niet goed dan maar gewoon een lose neuskegel
    stef

12. QAFS

QAFS Guest

13. BasK

BasK

Lid geworden:
    16 mei 2005
    Het Airflap design heeft ook nadelen en een losse neuskegel werkt ook, zorg alleen dat hij met een touwtje aan je raket zit. Anders komt hij met een rotvaart naar beneden.

Stef: voordat je verdergaat, zou ik eerst je raket op druk testen. Het zou erg zonde zijn als je eerst heel veel werk er in steekt, voordat je hem getest hebt. Vooral als hij dan niet goed blijft.

Dus even helemaal vullen met water en dan op druk brengen tot minstens de druk waarop je hem wilt lanceren, liever iets hoger.

Succes,
    Bas

14. staffa

staffa Guest

ik moet de raket eerst nog lijmen.

ik wil hem met een fietspomp gaan op pompen kan moeilijk een compressor mee naar het strand nemen :D

dus ik weet niet hoeveel bar je uit een fietspomp kan halen :oops:

stef

15. GJW

GJW Guest

Net zoveel totdat ie de lucht in schiet ;)
    Wel ff een filmpje maken he :)

16. joerideman

joerideman

Lid geworden:
    15 feb 2005
    hangt van je pomp af, die van mij brak bij 10 bar ofzo. maar dat was het handvat, brak ding van kruitvat. 4 euro ofzo.

maare ik weeg dan ook ruim 70 kilo, en dat heb je nodig om zoveel druk te halen :p

17. staffa

staffa Guest

18. QAFS

QAFS Guest

Ik heb laatst een goede pomp gekocht voor 30 euro, hij werkt HEEL goed en kan tot 11 bar :D Maar ik lanceer toch nooit hoger dan 8 bar. Mij te gevaarlijk

19. andreetje

andreetje Guest

Ik deed het ook altij dmet de fietspomp maar met mijn 50 kilo kom ik niet verder dan 6.5 bar.
    Ik heb nu wel z'n kleine compressor maar die moet ik nog aan mijn installie maken.
    Heefd iemand misschien een foto's van hoe je een compressor aan het lanceer ding koppeld dan kan ik wat ideeen op doen.

Groeten André

20. Sanderl

Sanderl Guest

Hoi Stef,

Ik denk niet dat jou raket gaat werken. Ik heb zelf voor mijn profielwerkstuk enorm veel onderzoek gedaan naar de waterraket. Wij hebben zelf ook geprobeerd om raketten groter dat 1,5 liter te maken. Na navraag en onderzoek bij/door experts hebben we te horen gekregen dat alleen Bizon Marathon goed voor dit is. Deze lijm heeft een droogtijd van 3 maanden! het is heel leuk bedacht, maar ik denk niet dat je raket een druk van 6-8 bar aan kan, ik zou maar uitkijken als ik jou was!

Als je verder eens vragen hebt over de waterraket, PB mij maar, ik weet er onderhand behoorlijk wat van af.

Deel Deze Pagina