Start Pylonrace seizoen 2014 - 6 April Kaatsheuvel

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Emanuel, 28 feb 2014.

1. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Pylonracers en Aspirant Pylonracers, het is weer zo ver, we mogen binnenkort aan een nieuw seizoen beginnen op een nieuwe lokatie :banana::banana::banana:

Op Zondag 6 April zal op het veld van Radio Vliegclub Brabant (RVB) het eerste NK worden gehouden in de volgende klassen:
    -Quicky en E-Quicky
    -EF-1
    -E2K

Inschrijven kan vanaf nu op Dutch F3D site

Op het veld van RVB gelden vergelijkbare regels als die op de meeste Nederlandse club velden. Het geluidsniveau van een toestel mag niet hoger zijn dan 80 Db op 7 meter. Op Zondag mag er vanaf 12:00 gevlogen worden met brandstof kisten. De planning zal daar rekening mee houden door met de elektro klassen te starten.

Er is een verwarmd clubgebouw en accu's kunnen buiten geladen worden op een laadtafel met 230V voorziening. Je hoeft dus zelf niet met zware accu's te gaan leuren ;-)

Er zal voor eten en drinken gezorgd worden tegen schappelijke tarieven. Steun de club en maak hier dus lekker gebruik van!

Het veld van RVD ligt vlak tegen het golfterrein van de Efteling in het plaatsje De Moer. Een routebeschrijving staat op NL: RVB Kaatsheuvel
    Als ik op mijn TomTomm of Waze - Veldstraat 7 De Moer - intik komt je op het clubterrein uit. Het kan niet makkelijker.

Ook publiek is van harte welkom.

2. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Jo. Eindelijk.
    Ik ben d'r bij!

3. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg PH-SAM

Lid geworden:
    9 nov 2002
    Ik ben er helaas een keertje niet bij! Had op 13april gerekend in mijn agenda....

4. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Ik ga mn best doen een kist af te hebben dan.

5. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Ik zie pas 9 inschrijvingen op onze website Dutch F3D site
    Kom heren, dat kan beter, laten we er een goede start van het seizoen van maken!

6. Joriz

Joriz

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Ik zou er graag bij zijn, maar ook ik had net als Martijn gerekend op 13 april en deze vrij gehouden. De 6e kan ik helaas niet.
    Veel plezier in ieder geval!

Groet,
    Joris

7. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik heb mij ook ingeschreven in de E2K klasse. Ik heb nog nooit een wedstrijd gezien dus dit is voor mij de vuurdoop. Tot 6 april.
    Gr. Gijsbert

8. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Hey leuk. Vers bloed is altijd goed.

9. tjarko

tjarko

Lid geworden:
    2 nov 2008
    Nr 6 bij E2K staat op de lijst.

al net zo veel als Q500:D

Nu nog even invliegen :eek:
    2weken geleden 2 vluchtjes gemaakt. Tweede was heel eng, een rolroer liep helemaal weg. Ik kreeg hem nog net heel aan de grond.
    Op de grond voelde een rolroer alsof er geen tandwielen meer in de servo zaten.. Maar terug in de pit, vleugel er af was er niets meer van te bespeuren.
    Dan sta je wel even raar te kijken.
    Gelukkig deze week gevonden, onder meer belasting bleek een kwiklink te schuiven over de m2 draadstang!!!!!
    Dat geloof je dus niet, maar het kan echt. Ik had goudkleurige Sullivan kwiklink 's op een stukje M2 geschroefd. Dat gaat er best zwaar op, omdat de draad niet het zelfde is! Maar die op elkaar liggende tandjes hebben blijkbaar onvoldoende grip om niet te verschuiven.

Hopelijk heb ik morgen even tijd om het trim werk verder af te maken.
    Het gaat in iedergeval wel hard, maar nog niet zo lekker. De flapperons werken wel dat is wel leuk. En het gaat erg hoekig de bocht om.

Tjarko

10. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    11man, dat gaat al de goede kant op. ik hoop op een man of 20!

11. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Volgens mij is er altijd nog een last minute rush...

12. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Klopt, ik begrijp dat nooit. Als het weer te slecht is gaat het gewoon niet door. Waarom dan wachten tot de laatste dagen?

13. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    De 20 inschrijvingen zijn een feit! Een mooi begin van het seizoen. Hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn. De club is er klaar voor. Er is al vroeg verse koffie om even goed wakker te worden en er zullen broodjes te koop zijn voor de lunch.

14. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Mooi. Ready. Set. Go!

15. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Heren, voor mij was deze eerste E2K wedstrijd een super beleving en voor jullie mogelijk ook door mijn vliegkunsten. Ik weet nu dat ik nog veel moet oefenen en sleutelen. Allemaal super bedankt voor de hulp. Gr. Gijsbert

16. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Ja het was een topdag op een toplocatie. Heb het erg naar m'n zin gehad. Nu alleen nog wat strakker om de paaltjes...

17. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Hoi Gijsbert, ik ben blij dat je het naar je zin gehad hebt. Je moet idd de uitslagen van je roeren flink terug gaan draaien zodat je een veel rustiger vliegbeeld krijgt. Het kan handig zijn om met dual rates te gaan werken zodat je bij het landen wat meer uitslag hebt omdat op lage snelheid de roeren minder effect hebben. Je weet nu in ieder geval hoe het er aan toegaat tijdens een wedstrijd en kan dus gerichter gaan oefenen.

18. nicohaas

nicohaas

Lid geworden:
    10 aug 2005
    Je ging lekker Gijsbert.
    Was een leuk dagje, het weer viel ook erg mee.
    Mooie klasse dat E2k
    Nico.

19. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg PH-SAM

Lid geworden:
    9 nov 2002

Het commentaar/onderschrift moeten jullie er zelf bij leveren want ik heb alleen de foto's gezien;)

20. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Onderschrift laatste foto: Hobby-in boom maakt wederom reputatie waar, er zit inderdaad een balsa magneet in...

Deel Deze Pagina