Starmax P-51 mustang ESC wire setup > spektrum DX8

Sinds vorige week heb ik een P-51 gekocht en een Spektrum DX8.

Ik krijg het geheel niet aan de praat, de ESC blijft telkens een reeks beeps geven 1 x kort + 10x kort daarna begint het riedeltje weer opnieuw , ook heb ik de ontvanger los en vast gekoppeld omdat ik vermoeden had dat de ESC eerst nog gecalibreerd moest worden maar wat ik ook probeer ik krijg geen verbinding met de ESC/Motor, wel werken mn servo's. De ESC geeft dezelfde tonen ook als ik enkel de Accu ansluit dus ik vermoed dat het te maken heeft met de aansluitingen naar de receiver.

Bij de Starmax zit een TP-E03-007 70A ESC , volgens mij is dit een UBEC maar weet het niet helemaal zeker. er komen 4 kabeltjes uit , 2 voor de navigeer verlichting en dan nog 2 kabeltjes 3 polig welke bestemd zijn voor de receiver.

Mn vraag is weet iemand waar of hoe deze aan te sluiten op een AR8000?

De receiver heeft enkel een trust poort en bind/data ., resterende zijn voor de servo's

Hartelijk dank

Vanuit de esc komt een kabeltje en vanaf de externe BEC maar deze heeft alleen de witte draad niet doorverbonden.

Ik heb een foto attached.

witte draad is de signaal draad normaal gesproken, die heb je best wel nodig op een esc

De regelaar: Waarschijnlijk ziet je regelaar geen 0 gas.
Dus, in je zender heb je een servo monitor, in dat menu kun je zien hoeveel ieder kanaal uitgestuurd staat.
Als het gas kanaal geen 0 is, is dat je probleem. Of je gas staat gereversed, dan is knuppel onderin volgas en knuppel bovenin 0 gas.

Hierin een beetje rommelen, wel zorgen dat de motor geen kwaad kan als hij opeens volgas gaat lopen.
Dus prop eraf, vliegtuig vast, motor vast..

Qua draden,
De regelaar heeft doorgaans 1 draad, met drie losse draden.
De buitenste twee zijn de signaaldraad en de min, de middelste is de +
Als je gebruik maakt van een losse BEC MOET de + los, dus de middelste uit de servostekker moet je er even uitwippen (is een klik systeem, mesje tussen het palletje en hij is er uit. Kun je hem ook zonder problemen weer terug duwen.

De BEC heeft doorgaans 1 draad, met 2 draden erin, de + en de -.

Aangezien je het alleen hebt over een 70A ESC (let op, esc, dus regelaar) kijk je nu alleen tegen de regelaar aan, en heb je geen losse bec.
Wat die 4 stekkers allemaal doen, geen flauw idee.
Normaal gaat 1 servostekker in de ontvanger, en je hebt een dikke aansluiting voor aan de batterij.
Wat zegt de handleiding over wat alle aansluitingen zijn, en waar ze op moeten?

Ik heb een starmax P-47, met vermoedelijk dezelfde ESC/Motor setup. Ik gebruik echter mijn eigen ontvanger en zender, dus over dat gedeelte kan ik weinig zeggen.

De ESC in mijn P-47 heeft een ingebouwde BEC. Er komen in mijn geval 4 kabels uit:
1) Aansluiting accu
2) Aansluiting naar ontvanger (kanaal 3)
3+4) Aansluitingen naar de taxi-verlichting

Bij mijn ESC zit een externe BEC, hiervandaan gaat de spanning naar de receiver maar dan mis ik nog het stuursignaal voor de motor regelaar , vanuit de ESC heb ik dus ook nog een extra draad zwart/wit/rood, die volgens mij de Motor/ ESC aanstuurd.

ESC = receiver Thrust
Extrene BEC = bind/data ???

Komt iemand dit bekend voor ??

Ik maak gebruik van een DX8 met AR8000 receiver

Superrr ik heb de motor aan de praat , wat een power dat is gewoon schrikken.

Denk wel dat een 4 blads prop veel meer stuwkracht geeft maar in voorwaardse snelheid minder presteert dan een 2 blads prop.

De regelaar heeft doorgaans 1 draad, met drie losse draden.
De buitenste twee zijn de signaaldraad en de min, de middelste is de +
Als je gebruik maakt van een losse BEC MOET de + los, dus de middelste uit de servostekker moet je er even uitwippen (is een klik systeem, mesje tussen het palletje en hij is er uit. Kun je hem ook zonder problemen weer terug duwen.

De BEC heeft doorgaans 1 draad, met 2 draden erin, de + en de -.

Back