Springer Multi Tug

Tsjonge, jonge, wat een tumult! Nu moet de L14 dus afzinkbaar worden. Iedereen die het draadje gelezen heeft van de L14 weet dat ik juist mijn uiterste best gedaan heb om deze 100% droog te houden. Ik moet erkennen dat ik ook niet meer weet waarom de Tug in de landingsboot moest passen. Ik vrees dat het een uit de hand gelopen programma van eisen is geweest in de brainstormfase. Ik kan jullie nu vast verklappen dat er voorlopig geen enkele ambitie is om de L14 afzinkbaar te maken, noch enige ambitie om een afzinkbaar schip te bouwen. Ik zie meerdere projecten op het forum die daartoe wel in staat zijn en zal een nummertje trekken op de werkschependag om daar gebruik van te mogen maken. Al is het alleen maar om het uitproberen!

jullie zijn wel moeilijk hé, wat wil je dan??? geen vrachtschip, geen afzinkbaar schip. het enige wat dan nog overblijft is een duikboot. LOL

wat het ook wordt, het zal zeker mooi worden!!

Okee, laten we mijn knuppel dan even nader verklaren:
Die L14 en de Multi Tug moeten natuurlijk ergens in kunnen varen. Zie verder de link :D Past vást nog wel achter in de auto, zo'n bak van een meter of 4... :D :D :D

Ik ben bijna overtuigd! Wat een sterke argumenten. Maar ja...... Ik ben getrouwd, in gemeenschap van goederen nog wel! Mijn liefste kreeg toch een behoorlijk andere kleur bij de gedachte. Niet geheel de goede kan ik u meedelen. Ik zie het al helemaal voor mij, een prachtig varend geheel met 3 of zelfs meer schepen, en zelf op zoek naar een ander onderkomen. Ik laat het nog maar even bij de gedachte. Wie weet, ooit......

Tsjah, en er moet toch IEMAND (lees Harder en cohorten :p ) zijn die als eerste modelbouwer de Hr. Ms. Rotterdam of de Hr. Ms. Johan de Witt gaat bouwen :D

Wee4 een stapje verder

Weer even een update met de stand van vandaag

full

full

full

full

Mijn vader doet behoorlijk zijn best om er geen jachi van te maken maar een echt werkschip. Niet alles wordt glad geplamuurd en zo nu en dan wordt er lekker doorgekwast. Geen kliederwerk natuurlijk, dat zou ook weer te ver gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn vader doet behoorlijk zijn best om er geen jachi van te maken maar een echt werkschip. Niet alles wordt glad geplamuurd en zo nu en dan wordt er lekker doorgekwast. Geen kliederwerk natuurlijk, dat zou ook weer te ver gaan.
hoor ik ook precies wanneer ik mijn springer aan het schuren ben... nee grapje, ziet er goed uit Loods2be en Harder :thumbsup:
ps. misscien nog een foto van het vooraanzicht erbij (gewoon omdat het leuk is)

Verzoekplaatje

Het vooraanzicht:

full

Dit weekeind kijken of ze vrijwel gereed kan zijn. De ruitenwissers, de vlag, de sleepton als dagteken, wat handrail her en der en ik vergeet vast ook nog een paar dingen.

Vlag in top!

Mooi moment vanavond, de vlag is in top! Ook is de sleepton aangebracht, wij kunnen nu onze diensten aanbieden bij SMG IJmond.

full

Het leuke is dat de vlag en de sleepton te hijsen en te strijken zijn.

full

Ik ben blij dat eind april de vakantie begint. Dan kunnen Stijn en ik ook mijlen maken met onze opbouw.

Zo, ik ben er wel een beetje klaar mee! De opbouw is voor een groot deel gereed en ga de kinderen maar eens aansporen met hun eigen ontwerp. Ik denk (hoop) dat zij wel wat hulp kunnen gebruiken. Ik heb wel beloofd op mijn handen te gaan zitten. Zij bouwen, ik coach. Een mooie uitdaging voor ons allen!

Dank jullie wel voor de complimenten! Het enige wat ik nog wil toevoegen zijn 2 reddingsboeien en een naambordje. Over de ankers is nog enige discussie. Omdat er meerdere schalen gebruikt gaan worden zou dat kunnen betekenen dat wij meerdere ankers moeten kunnen aanbrengen. Voorlopig denk ik aan een hekanker in de spiegel, dat zie je vaak bij dit soort schepen. Hebben jullie nog suggesties?

je kan je anker toch ook steeds verwisselen? bv. aan het lier een haakje maken waar de ketting aan blijft hangen. of gewoon aan het ankertje zelf een klipje maken, daarvoor kan je het beste een "wartel" gebruiken (van de vissers)

je hebt die in verschillende maten en vormen.

gr Brecht

full

Dit is een echte
Misschien een voorbeeld voor de volgende.
Gr
Rins

Oef Rins, dat wordt dan een nieuwe romp, wellicht zelfs rompen...... En grote ook! de jongens maken hun ontwerp op schaal 1:20 en 1:24. Niet in de laatste plaats omdat schaal 1:50 al vergeven is. Jawel, aan mij. Of dat zou voor mijzelf een nieuwe opbouw betekenen..... Daar ben ik nog niet helemaal klaar voor! Ik waardeer je bijdrage enorm, ik vrees voor de jongens dat ze iets moeten ontwerpen op respectievelijk schaal 1:24 en 1:20 wat bij de bestaande romp past. Wel een super foto van een reallife Springer!

Back