Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
De eerste verflaag zit er op. Nog veel schuren en verven volgens mijn vader, dan wordt het vanzelf wat. De techniek zit bijna in de romp en een proefvaart zit er aan te komen. YES!
Het is wel de bedoeling om er verlichting op te maken. Op het dak van de brug komt navigatieverlichting, radar en 2 bouwlampen (voor en achter). Voor het overige moet ik nog even kijken.
De techniek is af en ze doet het prima op het droge! Nog even balanceren in bad en hopen op goed weer dit weekeind.
Omdat het dek vastgeschroefd moet worden voor eventuele sleepdiensten is een laadpunt van de accu naast de hoofdschakelaar gemaakt. Zo hoeft het dek niet perse los om opgeladen te worden.
Even proberen met de opbouw van mijn vader. Nog lang niet af maar wel een leuk gezicht.
De opbouw gaat steeds een stukje vooruit. Op het dak van de brug is een hekwerkje gekomen met een trap er naar toe.
Ook is een begin gemaakt met de mast.
Maar wat is nou een mooie mast? Hebben jullie nog leuke suggesties? Wij hebben besloten wel verlichting in de mast te bouwen, alleen niet werkend. Er moet een hele berg verlichting in als sleepboot. Dat geeft veel draden in zo'n kleine mast. De dekverlichting en navigatieverlichting sluiten wij wel aan.
ik vind het beide leuk, als jullie je toch bedenken: scheeps-verlichting-draadje volgens mij 7 lichten als je het volgens HET vaarregelement doet: (alleen voor de mast hoor, nog wel bb en sb lichten meerekenen )
3 toplichten
2 heklichten (1geel, 1wit)
2 rode alarm lichten
1(minstens) ankerlicht
-------------------------
7 lichten
je hoeft eigenlijk alleen maar 1 doorlopende + en - te hebben die je aan elk lampje vastsoldeert. wil je bv. de toplichten onafhankelijk van elkaar aan- en uitzetten, dan koppel je 1 plusdraad aan allemaal vast, en de min (bijvoorbeeld, kan ook andersom ) zijn dan allemaal losse draadjes die je allemaal aan een losse schakelaar zet.
We bouwen lekker door. Zo proberen wij elke dag wat te doen. Dat lukt niet altijd maar het schiet al lekker op. Ik moet zeggen dat dit ontwerp zich er voor leent. Een klein leuk scheepje. Zeker een aanrader als tussendoortje. Het is met de jongens een prima klusje geworden.