Springer Multi Tug

Zo vader zo zoon, ziet er keurig uit. Wordt een leuk gedetailleerd model. Weer een verslag om te volgen.

Ze wordt echt geinig. Wij hebben vanavond besloten om het dek als basis te gebruiken voor onze beide opbouwen. Dat lost toch een aantal "uitdagingen" op en maakt het een stuk gebruiksvriendelijker. Soms vraag ik mij wel eens af waarom er zo complex gedacht wordt over oplossingen. Dan is het heerlijk om met een tiener dit project aan te vliegen. Hij benaderd de zaak een stuk pragmatischer.

Het is net op z'n Duits...........Schnellbaukasten, maar het is werkelijk prachtig.
En Rolf als oudere denken wij waarschijnlijk te veel, de jeugd is meer onbevangen , vandaar.

Laatste stand

Gisteravond kon ik niet alle foto's uploaden van de laatste stand. Mijn vader ging helikoptervliegen met zijn KLPD align 450 in de sporthal dus die kon mij ook niet helpen.

full

Ik weet eigenlijk niet of ik zo'n foto wel mag plaatsen, het is een scheepsbouw forum natuurlijk. Mijn vader heeft ook de P57 politieboot maar die vliegt niet zo lekker. Althans met de motoren die hij nu heeft. Ik heb sommige P boten bijna zien vliegen op het forum (Die van Roel bijvoorbeeld).

Wij hebben nog waar aan het dek gedaan. Dit is het dek voor alle soorten opbouw die wij gaan maken.

full

full

full

full

full

full

Zo, nou zijn wij bij!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is nog een raar scheepje in grondverf kleuren. Ik heb een boodschappenlijsten van junior gekregen voor de klassieke kleurschema's. Rood onder water mat zwart boven water. Het dek en de binnenzijde van de verschansing maakt hij grijs. Ben benieuwd welke opbouw er uiteindelijk bedacht gaat worden. Zijn jongere broer Stijn heeft nu ook de smaak te pakken en gaat ook een eigen opbouw maken. Met die van mij erbij zijn dat er alweer drie. Met recht een Multi Tug.

Mooi hoor, en voor een eerste project, zelfs met hulp van vader, erg knap. De eerste boot die ik samen met mijn vader heb gebouwd was niet zo strak. ;)

Netjes Kerel!

Die grote M voor op de boeing heeft dat nog een betekenis???

Paul

Hoi Paul, ik heet Max, vandaar!

Precies, en dat had je een dag eerder ook al gezegd.

De M op de boeg is de eerste letter van mijn naam: Max. We kunnen er natuurlijk ook een Maxi Multi Tug van maken!

Dus Paul, ook even op de tekst tussen de foto's letten, voordat je op de knop "nieuw bericht" drukt. De 2000 berichten haal je deze maand ook echt wel. ;)

Leuk idee trouwens om allebei een opbouw te maken, dan kunnen jullie je allebei vrij uitleven, en krijg je 2 verschillende schepen voor de prijs van 1. :D

Zwart, zwarter, zwartst

Mijn vader had wat tijd vanmiddag. Hij had beloofd de romp zwart te spuiten met ultra snel drogende verf. In een paar uurtjes kan je dan 3 of 4 lagen aanbrengen. Je moet het dan wel een paar dagen laten uitharden zegt mijn vader. Het was er vandaag perfect weer voor. Dus dan kom je uit school en dan zie je ineens het volgende plaatje:

full

full

full

:D

Dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, dit is wel heel erg zwart. Onder de waterlijn wordt rood en het dek wordt grijs. Over de verschansing aan de binnenzijde zijn wij het nog niet eens, dat wil mijn vader liefst ook grijs. Dat wordt nog even touwtrekken! Ik denk wel dat hij gelijk heeft, het schip van een vriend heeft dat ook zo en is super fraai. Ik wil het hem alleen nog niet zeggen. :D

De binnenkant van de verschansing blijft zwart. De discussie had ik beter kunnen voeren nadat ik het forum had gecheckt. Na foto's van het schip van mijn vriend (ex RWS Antares) bleek de binnenkant van de verschansing zwart. Dus bij de Multi Tug ook, want dat vonden wij kennelijk mooi. Zorgelijk dat mijn herinnering mij in de steek liet, ik zou zweren dat het bij Antares grijs was. Kan toch niet de leeftijd zijn.....

Laatst bewerkt:
Die M doet het hem vind ik.
Wel een beter gezicht nu die in de verf zit.
Gewoon de kleur van de verschansing die jij wil Max , want ik begin te geloven het bij je vader al alzheimer LIGHT is geworden.(vergeef mij Rolf)Maar dat kan gebeuren op zijn leeftijd.
Suc6
Rins

Klein avondklusje

Sponsrubber is een geweldige uitvinding. Ik had er over dat het lekker betaalbaar is en het plakt als een wilde. Het had een beetje strakker gekund maar het is een werkscheepje en geen jachie volgens mijn vader. De boeg begint al aardig te lijken. Morgen gaan we het onderwaterschip en een stukje dek schilderen. Nog een groot voordeel van de maat, het zijn allemaal avondklusjes die na het huiswerk kunnen gebeuren. Gaat lekker vooruit toch?

full

Het profiel gebruiken we om het rubber goed aan te drukken aan de zijkanten. Daar krijgt ze toch het meest op d'r donder en moet lekker vast zitten.

Ik kan het hebben Rins. Ik denk dat het morgen of overmorgen een heel ander gezicht is als ze wat meer kleur krijgt. Ik moet mezelf regelmatig tot de orde roepen, samen bouwen wekt de suggestie van enige democratie. Op zich ben ik daar een goot voorstander van. Ik vind wel dat ik doorgaans de beste argumenten heb. Desondanks delf ik met plezier het onderspit en ben hoopvol dat het wat gaat worden. De leukste grap is dat de jongste (Stijn) ook druk aan de gang gaat met zijn opbouwontwerp. Gelukkig besloot hij (te) laat dat hij meedoet. Je moet er niet aan denken dat er MS op de boeg staat, of SM...... In elke geval hebben wij straks maar liefst 3 opbouwen, 1:50 (Rolf), 1:24 (Max) en 1:20 (Stijn). Stijn had verder geen keuze, het was de enige schaal die over was en bij de vloot past!

Je moet er gewoon RMS van maken, Rolf. Jij bent toch ook mede-bouwer? Zo is het weer in evenwicht, en de term RMS past dan wel weer goed bij de waterlijn icm de (sinusvormige...) golven die dit bootje gaat trekken :D

(RMS = Root Mean Square, een bepaalde manier van vermogen meten aan (muziek/sinus) speaker output....)

Goed gevonden! RMS.... Dat is ook een Molukse organisatie voor vrije Molukken. De Republiek der Zuid-Molukken, of in het Maleis Republik Maluku Selatan (RMS), is een in 1950 op Ambon uitgeroepen staat. Ik denk dat dit alles niet veel uitmaakt, de R en de S zijn gewoon erg lastig strak te maken. Ik laat het nog even op mij inwerken. Max heeft er natuurlijk ook wat over te melden en in beginsel is het zijn boot. Wordt vervolgd....

Laatst bewerkt:
Schilderloods

De eerste verflaag is op de onderkant en het dek aangebracht. Het ziet er nog niet uit maar ik weet van andere projecten dat het vanzelf wat word.

full

Back