Splitpen ? borgpen

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem, omdat ik de wielen voor transport van van Pup af moet kunnen halen zoek ik en manier om een makkelijke de borging te verwijderen , met andere worden ik zoek een demontabele splitpen zoals deze voor auto kappen word gebruikt, maar dan voor een as van 8mm.
Thanks,

img3285px7.jpg

img3286ri9.jpg

Even naar een ijzerwaren(speciaal)zaak. Het type borgpennen waar body's mee worden vastgezet kun je ook in grotere maten krijgen. En er zijn ook nog wel andere soorten verkrijgbaar. Gewoon even advies vragen.

Laatst bewerkt:
Mao,

Volgens mij zoek je dit:
7205010.jpg

Zijn te verkrijgen in elke goed gesorteerde modelbouwzaak. De auto jongens zetten hier hun kap mee vast. Maat en kleur kan je kiezen.

Succes.

Mao,

Volgens mij zoek je dit:
7205010.jpg

Zijn te verkrijgen in elke goed gesorteerde modelbouwzaak. De auto jongens zetten hier hun kap mee vast. Maat en kleur kan je kiezen.

Succes.

Voor een as van 8 mm kun je ook eens kijken bij een goede gereedschapszaak of bij de Boerenbond, automaterialenzaak o.i.d. Deze borgpennen zijn er in alle maten.
Anders kun je die wel buigen van een staafje verenstaal, 2-2,5 mm is nog te buigen met een rondbektang. Verenstaal is ook in de goede modelbouwzaak te koop.

Wat moet de dikte van de borgpen zijn?

Succ6

Je kan ook een boutje nemen die langer is dan de diameter van je as, op het uiteinde een gaatje er door boren an dan alsnog deze borgpin voor autokappen erdoor.
7205010.jpg

dan krijg je zoiets:

RailsBolt.jpg

De pen (of boutje) gaat door de as en dan de borgpin door de pen.

snap je em?

Laatst bewerkt:
Mao,

Volgens mij zoek je dit:
7205010.jpg

Succes.

Mao,

Het type dat Teus voorsteld werkt perfect.
Ik gebruik deze ook op mijn TC Pup. Deze viert dit jaar trouwens zijn 20é verjaardag (= van 1989)

Back