spandraden hoe?

hallo,

voor ons volgende project(morane saulnier parasol) 1/6 moeten er langs de vleugel boven en onder een hoop draden gespannen worden. hoe doen jullie dit of zijn hier voorbeelden van?

kleine oogvijsjes, metalen plaatje,....

Spandraden.

Daar heb ik ook wel belangstelleing voor. Mijn Stampe heeft er ook een stel. Met name de aansluitingen. Snel en toch degelijk??

Hoi Arnold
Ik ben op dit moment de antic monoplane van Proctor aan het bouwen en deze heeft ook veel spandraden aan de vleugels en het staart gedeelte.
Als je wilt kan ik wel eens de tekening laten zien hoe simpel dat het is.

Hoi Arnold
Ik ben op dit moment de antic monoplane van Proctor aan het bouwen en deze heeft ook veel spandraden aan de vleugels en het staart gedeelte.
Als je wilt kan ik wel eens de tekening laten zien hoe simpel dat het is.

Hoi "Looping"

Ik ben daar zeker in geinteresseerd. Dus een tekening en/of foto's zijn welkom.

Gr.

Arnold

Laatst bewerkt:
foto's of een tekening laat nog even op zich wachten ik ben nog druk met andere zaken maar ze komen nog wel.

In het forum van de vliegende schaalmodellen zijn genoeg mooie voorbeelden te vinden van dubbeldekkers met spandraden. Er zijn daar wel wat mensen die veel ervaring hebben met dubbeldekkers met spandraden maken. (strutter, Teus, ...)

ik gebruik geen draden maar de dunste koolstofstaafjes deze zijn zo dun dat ze draden lijken op het eind lijm ik een kwiklink om de lengte in te kunnen stellen

ik gebruik geen draden maar de dunste koolstofstaafjes deze zijn zo dun dat ze draden lijken op het eind lijm ik een kwiklink om de lengte in te kunnen stellen

Deze zou ik niet graag als spandraden willen gebruiken om je vleugels aan je romp te houden, alleen als het voor de sier is dan kan dit wel om te gebruiken maar het is ook breekbaar.

spandraden

Hallo vliegers,
Ik weet niet welke lengte je nodig hebt maar toch: ik gebruikte ooit gitaarsnaren , de goedkoopste dunste stalen versie voor de hoge tonen, heeft ook weinig luchtweerstand, kan je ook prima als stag op een modelbouwzeilboot gebruiken. Die trek je zeker niet kapot. Alleen kunnen ze niet tegen scherpe knikken.
Miniatuurspanners zijn bij de modelbouwzaak te verkrijgen.

Hoop dat je hier iets aan hebt. En fijne feestdagen allemaal.
M.vr.grt.,
Max

Back