Jongens, iedereen bedankt voor de complimenten, en hier komen de details van het laatste bericht.
Als eerste de Bramstengen van de diverse masten, van links naar rechts de BezaansBramSteng, daarna de GroteBramSteng en helemaal rechts de FokkeBramSteng.
Nu de Bramstengen van de voorkant gezien, in dezelfde volgorde als hierboven
De Blindemast was vervangen, en het eerste hoofdtouw is geplaatst, met de rietjes methode van A3.
Ik vind dit een hele fijne manier om de jufferblokjes te plaatsen.
In de top van de blinde mast heb een ijzerdraadje ( K ) geplaatst, van 3 centimeter lang. omdat de mast toch in het draaibankje zat , heb ik een boortje in de boorkop van de draaibank geplaatst, om het gaatje nu recht in de mast te krijgen.
Dit zijn opnames die gemaakt zijn met een macro stand, dus nu zie je ook duidelijk dat er nog even een beetje zwarte verf overheen moet.
Dan heb ik ook nog wat stagen en pardoens geplaatst, als eerste de pardoens ( b ) van de FokkeBramSteng, die hangen nog los en moet nog bevestigt worden
De pardoens van de grote mast, die heb ik in 2 foto's gemaakt, als eerste de onderkant van de pardoens van de Grote Bramsteng ( c )
Voor de pardoens van de GroteBovenBramSteng zijn de eerste blokken ( d ) ook geplaatst, want ik kwam erachter dat ik hier een beetje improviseren moest omdat Agostini een steekje liet vallen
Ook de BezaansBramSteng heeft zijn pardoens, ( a)
De stag van de BezaansBramSteng ( e)
En de stag van de GroteBramSteng (f ) en de bovenkant van de pardoens zijn hier ook zichtbaar vanzelfsprekend ( g)
De FokkeBramSteng heeft zijn stag nog niet gekregen, want eerst moet nu de Blinde afgemaakt worden.
Ik geloof dat ik nu alle geplaatste delen gehad heb, als ik er straks achter kom dat ik wat vergeten ben, dan volgt dat later.