Alle bramstengen hebben hun hoofdtouwen gekregen, inclusief de beide puttingwantjes van de Fokke- en Grote mast.
De bezaansmast en de grote mast hebben ook hun stagen gekregen, en toen was het tijd voor de reparatie van de Blinde mast.
Ik heb hem eerst geplakt, en daarna van bovenaf geprobeerd om een gaatje te boren om daar een stukje spijker van 1 millimeter in te plakken, om wat extra sterkte te krijgen,
alleen verliep de boor heel serieus omdat er al een aantal oogboutjes in de ezelshoofden geboord waren die doorliepen tot in de mast, dus toen stak er ineens een booreind uit de mast, en een heel groot stuk mast weg (geboord).

Toen werd het dus tijd voor het behoedzame demonteren..
De Sovereign is nu zover, dat zij weer een blinde mast heeft, de vlaggesteng die erbij hoort verwijder ik voor de veiligheid nog een pposje, die staat er nu dry-fit in
De blinde staat trouwens met een spijkertje op de boegspriet, en bovenin de mast is een stukje ijzerdraad van 30mm x 0,5 mm geplakt, voor wat extra kracht.
De talrepen van de jufferblokken zitten trouwens nog geen van allen vast, alles moet nog wat bijgesteld worden.
Zoals diegene die Pietsan's Sovereign ook gevolgd hebben kunnen zien, zijn mijn pardoens niet op de rusten bevestigd, daar ik op het moment van pardoen plaatsen de onderwanten al klaar had, en niet meer aan de rusten knoeien wou.
Helaas laat meneer Agostini hier een paar steken vallen, want zij hebben niet alle pardoens geplaatst, bij hen ontbreekt er een bramsteng, en een bovenbramstenge pardoen, ik heb dus de vrijheid genomen om een ietwat te improviseren.
De pardoens voor de fokkebramsteng kun je trouwens hier nog naar beneden zien hangen.