Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat gebeurd als je het te lang in het water laat liggen. 10 tot hooguit 15 minuten is ruim voldoende, het hout moet niet verzadigd raken!Raken de laagjes van het triplex niet los van elkaar als je dat in het water legt Piet??
ik heb namelijk zonder dat ik dat deed al meerdere stukken triplex opnieuw aan elkaar moeten plakken.
Da's natuurlijk wat anders, als de laagjes al los zitten zou ik het zeker niet in het water leggen.Ik kreeg de triplex delen zelfs aangeleverd door Agostini terwijl de laagjes al los lagen, daarom vraag ik dat.
De kwaliteit van het triplex wat ze gebruiken zal niet altijd even goed zijn dus.
Maar bedankt voor de tip.
Losse laagjes zijn wel te repareren met wat houtlijm...Da's natuurlijk wat anders, als de laagjes al los zitten zou ik het zeker niet in het water leggen.![]()
Peter, je moet het positief blijven zien, mijn uitgebreide verslagen zijn uiteraard bedoeld om mensen zoals jij die pas beginnen op weg te helpen. Maar, al die hoofdbrekens en mopperwoorden zoals je zo het mooi formuleert, daar leer je toch het meeste van. En ik heb het al eerder vermeld, voor een 1e schip ben je vreselijk goed bezig!!!Ik wou dat ik dit verslag een jaartje eerder gezien had, dat had mij een hoop hoofdbrekens en mopperwoorden gescheeld.
Die plankjes komen er mooi op Piet
Niks doms aan hoor Peter, als je van begin af de bouwbeschrijving volgt van de modelbouwer van DeA. is het alleen maar logisch. Iedere modelbouwer vind in de loop der jaren zijn (of haar) eigen stijl en oplossingen en niet één daarvan is per definitie de beste, ook die van mij niet.Dank je wel voor de opbeurende woorden jongens, ik vind het alleen een beetje dom van mijzelf dat ik deze oplossing zelf niet zag. Ik was teveel gefixeerd op het boekje van Agostini.
Intussen probeer ik zelf ook uit of iets wat simpeler gemaakt kan worden![]()
(Ik heb straks een stuk of 44 insteek kanonnen over, als iemand interesse heeft, laat het dan maar weten).