Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier in Zeeland is het pas 6 juli, en volop zomer!!Die romp wordt ijselijk glad en strak zo te zien, en in het hooge noorden is de herfst vroeg ingevallen dit jaar.
OP 20 Juli namelijk
Tussen de kleine blauwe en groene lijntjes (bovenkant beplanking) ligt een verjongde plank. Ik heb dat ook gedaan, maar mij is niet helemaal duidelijk waarom?? De beplanking word er ruim opgezet waarna later één en ander weggesneden word om de vorm er goed in te krijgen, dus zonder deze verjongde latten had het "denk" ik ook wel goed gekomen.
Iemand een idee waarom dit zo word gedaan?
Ik denk dat je gelijk hebt Hans, dank voor je (snelle) reactie!Ik denk (een beetje vrij in de zonnige lucht) dat DeA redeneert vanuit onervaren bouwers. Wanneer iets voor een ervaren bouwer vanzelfsprekend lijkt, maar het wordt niet goed in de bouwbeschrijving vermeld, dan zou een onervaren bouwer misschien de planken gewoon getrapt laten. Later passen dingen dan niet, het model komt op een plank en wordt nooit meer aangekeken. Dat is niet wat DeA beoogt lijkt me.
Bedankt Peter. En pas op, want kleine (tik)foutjes kunnen grote gevolgen hebben....Van dit deel van de scheepshuid wordt niet zo heel veel weggesneden Piet, het wordt dacht ik weggesneden tot aan de valse spanten, en op een later tijdstip worden die spantkoppen ook nog weggezaagd.
Maar ze hadden hier inderdaad net zo goed een hele plank kunnen laten plakken, het restant wordt inderdaad weggesneden.
ps. de herfst viel dit jaar op 20 juni in. ( een tikfoutje)![]()