Stephan Kertész
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@pietsan anders ziet hij het niet
Toch is er iets niet goed gegaan Hans, nu is het een grote link naar ene Piet...Aangepast Thanx
Mea culpa maar ik zie nu pas deze fraaie topic. Ik lig dubbel. Deze kit kostte in 1982 299 guldenEven voorstellen:
Mijn naam is Hans Tias, 62 jaar en woon in Hoogland (bij Amersfoort)
Vorig jaar zomer heb ik mijn ouderlijk huis leeg moeten ruimen omdat mijn moeder naar een verzorgings tehuis is gegaan.
Mijn vader, welke al 27 jaar geleden is overleden was ooit begonnen met een hout schip te maken, waarbij niet verder gekomen dan een deel van de romp en een deel van het dek
Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen , om deze met de andere spullen weg te brengen naar de Kringloop.
In de doos zit behalve de tekeningen en messing beslagdelen ook een boekje, met een beschrijving in slecht vertaald Nederlands, waarvan ik vind dat dit zelf niet zo veel voorstelt.
(bonnetje zat er ook nog in, gekocht in 1982 bij de winkel in Amsterdam voor 299 gulden !)
Ik heb besloten om toch te proberen het schip af te gaan bouwen, ondanks dat ik nog nooit een houten schip gemaakt heb, en ik denk dat het niet gemakkelijk is, maar met inzet en durf denk ik toch ver moet kunnen komen.
In de verleden heb ik wel plastic model bouw gedaan, waarbij ik erg veel belangstelling heb voor wethering ( het oud maken)
Ik wil dit met dit schip uiteindelijk ook gaan toepassen, want ik vind dat een er schip oud en verweerd uit moet zien.
Ik zal komende tijd wat foto’s plaatsen ( gemaakt met mijn mobiele telefoon) en waar nodig vragen stellen aan de forum leden.
Ik heb al van verschillende leden al een paar volledige verslagen gelezen,maar zie ook veel begrippen voorbij komen waar ik nog nooit van gehoord heb.
Hans Tias
Toen ik in 1993 geïnteresseerd raakte in houten scheepsmodelbouw, keek ik kwijlend naar dit model dat voor de ronde som van 40.000 BEF aangeboden werd in de lokale kleinhandelszaak.Deze kit kostte in 1982 299 guldenNu het 10-voudige ca € 900,-