smith miniplane schaal 1/2.5

nu bijna alle bouwprojectjes afgelopen zijn, toch begonnen aan iets die al enkele jaren in mn hoofd speelt.

de smith miniplane. Ik heb de tekening vergroot naar een wingspan van 2meter.
hierdoor is hij nog transporteerbaar (stabilo wel 70cm) in een gewone auto, en kunnen de vleugels uit 1 stuk gemaakt worden.

Als motor had ik gedacht aan de saito FG61 maar ik weet totaal niet of dit zal werken, of op welk gewicht ik zal uitkomen.

De vleugels zijn uitgetekend en al eens proef gelaserd(geen foto's van) nog enkele dingetjes aanpassen en dan zijn deze oke.

DE romp voorzijde heb ik nu proef gelaserd uit hardboard( uiteindelijk zal dit 3mm triplex laserkwaliteit worden) maar hardboard gebruiken wij als dekplaten en is gratis proefmateriaal en de perfecte dikte.

Hier en daar enkele foutjes, ook de motorbox moet nog wat aangepast worden, want de gaten komen wel heel dicht van de rand. De motorbox is voorzien om de gas en eventueel choke servo te plaatsen, alsook de ontsteking aan te hangen. De motorbox heeft 2° rechts en 2°onder ingebouwd.

landingsgestel nog geen idee, ofwel verenstaal als de kleine sig versie, ofwel een carbon of glasvezel versie.. Als je de miniplane opzoekt heb je denk ik geen 2 dezelfde in real life.

Bedoeling is om deze voorkant volledig op te bouwen met struts,motorkap en bedekking, zodat ik de gaten kan aanpassen op het uiteindelijk laserbestand. Dus hierop kan ik mij wat uitleven
full

full

full

Back