Hoi,
ik heb tekeningen van een Sig Hog Bipe bemachtigd, en wil deze in een gemodificeerde vorm gaan bouwen. Hierbij een plaatje van het idee, nog heel grof:
De vleugels zijn ongewijzigd, ook de V stelling, de hoek t.o.v. de romp en de staart, allemaal conform de Sig kit.
Ik heb de neus 50 mm ingekort. Het zwaartepunt moet gelijk blijven, dus ga ik alles zo ver mogelijk voorin bouwen. En er komt een .91 viertakt op, dus die weegt ook lekker mee. En er komt een eigengemaakte glasvezel/epoxy motorkap op.
De cockpit is 40 mm naar achteren geschoven, dichtgemaakt en de rug is verhoogd, richting de staart.
De staart roeren heb ik iets meer rondere vormen gegeven (de hoogteroeren moeten nog verder bewerkt worden), waardoor ze ook ietsje groter geworden zijn.
Maar, eh, mag ik dat allemaal zo straffeloos doen? Het origineel vliegt echt supermakkelijk, schijnt, en die eigenschap wil ik niet verliezen!
Alvast bedankt,
ik heb tekeningen van een Sig Hog Bipe bemachtigd, en wil deze in een gemodificeerde vorm gaan bouwen. Hierbij een plaatje van het idee, nog heel grof:
De vleugels zijn ongewijzigd, ook de V stelling, de hoek t.o.v. de romp en de staart, allemaal conform de Sig kit.
Ik heb de neus 50 mm ingekort. Het zwaartepunt moet gelijk blijven, dus ga ik alles zo ver mogelijk voorin bouwen. En er komt een .91 viertakt op, dus die weegt ook lekker mee. En er komt een eigengemaakte glasvezel/epoxy motorkap op.
De cockpit is 40 mm naar achteren geschoven, dichtgemaakt en de rug is verhoogd, richting de staart.
De staart roeren heb ik iets meer rondere vormen gegeven (de hoogteroeren moeten nog verder bewerkt worden), waardoor ze ook ietsje groter geworden zijn.
Maar, eh, mag ik dat allemaal zo straffeloos doen? Het origineel vliegt echt supermakkelijk, schijnt, en die eigenschap wil ik niet verliezen!
Alvast bedankt,