Sig Hog Bipe modificeren, graag advies.

Hoi,

ik heb tekeningen van een Sig Hog Bipe bemachtigd, en wil deze in een gemodificeerde vorm gaan bouwen. Hierbij een plaatje van het idee, nog heel grof:

Sig%20Hog%20Bipe%20concept.JPG

De vleugels zijn ongewijzigd, ook de V stelling, de hoek t.o.v. de romp en de staart, allemaal conform de Sig kit.
Ik heb de neus 50 mm ingekort. Het zwaartepunt moet gelijk blijven, dus ga ik alles zo ver mogelijk voorin bouwen. En er komt een .91 viertakt op, dus die weegt ook lekker mee. En er komt een eigengemaakte glasvezel/epoxy motorkap op.
De cockpit is 40 mm naar achteren geschoven, dichtgemaakt en de rug is verhoogd, richting de staart.
De staart roeren heb ik iets meer rondere vormen gegeven (de hoogteroeren moeten nog verder bewerkt worden), waardoor ze ook ietsje groter geworden zijn.

Maar, eh, mag ik dat allemaal zo straffeloos doen? Het origineel vliegt echt supermakkelijk, schijnt, en die eigenschap wil ik niet verliezen!
Alvast bedankt,

De hogere romprug geeft wat meer zijdelings oppervlak, geen verslechtering zou ik denken.

De afgeronde roeren zal niet veel veranderen, als het oppervlak maar hetzelfde blijft.

Alleen de kortere neus kan wel eens lastiger worden, vooral voor het zwaartepunt.(wat je door de zwaardere motor wel opvangt)

Maar al met al verwacht ik er geen echte problemen door, want de originele neus aardig lang, en zoveel lijk je er ook niet af te willen halen...

Dank je wel. Dat hoopte ik stiekem ook al, maar ik heb weinig eigenbouw ervaring. Vele kits, maar weinig ingrijpends gemodificeerd. Ik zal nog wat schaven aan de roer-afmetingen en vormen, dan komt het wel goed. En er komt t.z.t. wel een verslagje.

Groeten,

Back