SIG Fourstar 120

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een 4* 120 te gaan bouwen :rolleyes:, maar ik kan op de site van Sig geen manual vinden.

Ik wil nl weten of de vleugel uit 2 delen bestaat en zo niet of het makkelijk te maken is.
Dit om hem makkelijker te vervoeren en op te slaan, een lengte van + 2 mtr kan ik a niet makkelijk in mijn kamer en mijn auto kwijt.

Kan iemand mij hier advies voor geven :confused:

mvgr,
Marcel
:p

Hallo Marcel

De vleugel van de FS-120 bestaat uit een heleboel delen . :D

Normaal word dit tot 1 geheel verlijmt .

De vleugel deelbaar maken is heel gemakkelijk omdat hij een rechte vleugel heeft en er al ronde gaten inzitten van 20 mm .

Je kan aan de achterlijst in de ribben ook nog eens 10 mm gaan boren (alle ribben in 1 keer boren) voor een 10 mm koolstof buis waar je een 8 mm koolstof staaf in drukt en klaar is de deel bare vleugel .

Dus heb je extra nodig een 20 mm alubuis (1 meter) + GFK hulzen en koolstofbuis van 10 mm (50 cm) + 8 mm staaf (50 cm)

Verder is hier nog wel wat te lezen over de FS-120 (met foto´s)
Ga binnenkort ook weer verder . (bouwvak komt er aan . :-D )

bouwverslag-four-star-120-van-sig

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips Johan, leuke website trouwens en bedankt voor het extra leesvoer :D.

De bewuste kogel is denk ik wel door de kerk dat het zeker de 4*120 gaat worden.
Ook omdat dit volgens ingewijde een goede opvolger is voor na mijn hoogdekkertje van 1,6 mtr.
Als motor zal er waarschijnlijk een 20cc 2 takt inkomen en de vleugel zal uit 2 delen gemaakt gaan worden, voor de rest weet ik het nog niet want dit zal mijn eerste bouw project gaan worden:rolleyes:.
Ook zullen er geen remflaps op komen daar deze kist ook heel goed langzaam kan vliegen als ik dat zo lees op de diverse forums en reviews.

De bouw zal naar alle waarschijnlijkheid in de winter van start gaan ( of er moeten weinig vliegbare zondagen komen deze zomer8-O).
Kan ik nog voldoende oefenen niet meer crashen en hopelijk mijn brevet gaan halen.

Zodra ik begin met de bouw zal ik er zeker een bouwverslag van bij gaan houden.

mvgr,
Marcel

Back