Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De rijeigenschappen zitten zo dicht bij een 1:8 buggy als maar kan. De wielbasis is namelijk exact hetzelfde. (De HPI Apache SC en de bijv. de Associated SC8 hebben een 1:8 truggy chassis en armen van een buggy. Dat zijn dus hybrides, maar door het langere, en verhoudingsgewijs smalle, chassis rijden ze een stuk minder dan een 1:8 buggy of een 1:8 truggy.)Heel gaaf ding....
Ben wel benieuwd naar hoe die rijd enzo.
Als hij idd rijd als een 1/8 buggy heb ik wel interesse in een parts list.
Complimenten topicstarter!
Kom je hem een keer testen op het off road circuit in Purmerend?
Sorry, maar omdat het een beetje een samenraapsel is van vanalles-en-nog-wat ziet het er een beetje lomp uit als goedkope China rommel. Wel pluspunten voor de vindingrijkheid, maar ik vind het nou niet echt een "elegante" wagen. Soort frankenstein![]()
Ik ben het eens met Arpoine, maar dan om een andere reden. volgens mij ligt het er meer aan dat de verhoudingen niet kloppen. Wat je in waarde hebt gedaan is van een 1/8 sc een 1/10 sc gemaakt die iets aan de "dikkige" kant is. Niet dat dit geen leuk project is, integendeel zelfs, ik vindt het juist gaaf als mensen zoiets zelf in elkaar knutselen!
Zelf krijg ik binnenkort ook een apache sc binnen en een tekno v4 conversie voor de D8T, zodat het nog steeds in verhouding is.
Welke dempers heeft u er eigenlijk opzitten?
mvg Tom
Mee eens. We hebben thuis ook meerdere 1:10 auto's, waaronder bijv. een Losi 22T. Dat ding rijdt ook heel goed en is ook vrij degelijk. En 2WD heeft ook wel wat (doet me weer denken aan 'vroeger' toen ik met 2WD Tamiya's ben begonnen; stukje nostalgieMet een buggy basis heb je meer gewicht, maar dat compenseer je hier met een 1/8 combo en 4s. Dat is denk ik ook een van de voordelen van een 1/10 SCT, een lager gewicht en lichtere electra. Ik kan mij voorstellen dat 1/8 degelijker voelt, maar mi is de kern van de discussie gewicht en wat daar bij komt kijken.