Hallo, Ik heb een vraag ,kan je 2 servo's aan elkaar koppelen dus de bedrading? Dus de servo van de truck vooras aan de servo van de spoorloper van de trailer? Probeer een 2 bruder trailers te verbouwen naar 1 trailer (zag voorbeeld op forum) En de wielen stuurbaar te maken via de servo op de trailer. Is dit mogelijk! vgr trucker arno
het kan met een Y kabeltje. maar het is natuurlijker om een servotester aan de kingpin te maken welke dan de assen stuurt. groete Peter
Kan wel maar dat komt niet goed, de oplossing van Peter is nodig, hoewel het ook mechanisch kan; de reden is, dat de voorwielen van de truck iets heel anders doen dan de volg-as van een trailer. Stel, de combi staat helemaal rechtuit; dan stuur je maximaal naar rechts, dan gaat ook gelijk de traileras maximaal insturen, terwijl de trailer , als de truck gaat rijden, eerst nog een stukje rechtdoor moet. Een servotester koppel je aan de schotel op de truck, door middel van een wig in de achterzijde van de schotel, net als op een èchte trekker. Als je het mechanisch wilt doen, dan koppel je de achteras dus met de wig op de schotel. Cor
Jawel, kijk eens hier bij dit onderaanzicht: Ik heb er een versnelling van 100% op gemaakt, om een bijna volledige uitslag van de servo mogelijk te maken, en hem zodoende preciezer te krijgen; dit met een paar goedkope tandwieltjes van Conrad. De as van de servo zit los/vast in de aandrijving om te voorkomen dat de servo per ongeluk over zijn maximum wordt verdraaid. De verenstalen draad over het tandwiel is om alle speling uit de tandwielen te halen, zonder dat dit zwaar gaat lopen. Half zijaanzicht Cor
Oke Ik ga hem mechanisch maken zal een hele klus worden maar ik ga het proberen! Dat zwarte schijfje met het nokje wat in de schotel gaat is dat te koop of moet ik dat zelf maken?
Die zwarte schijf kan je zelf maken van b.v. een stukje trespa, en ook de nok van trespa met 2 kleine schroefjes er op schroeven. Trespa is heel makkelijk te zagen, boren en te tappen. Maar wat je op de foto's ziet, kan wel een Wideco onderdeel zijn, dat weet ik niet meer, en ook niet of dat los te koop is. Cor
Die zwarte schijf met de wig is inderdaad een wedico onderdeel cor, van de wedico dieplader, ik weet uit ervaring dat de losse onderdelen hiervan erg moeilijk te vinden zijn mvg armin
Als ik hem mechanisch zou maken dan kan ik hem gewoon de bocht insturen. Maar als hem achteruit in stuur en ik zou teveel insturen ( meer haaks) draai ik dan het mechanisme dan niet kapot? vgr arno
Dat is best mogelijk, maar ligt natuurlijk ook aan je ontwerp. Je kunt de trek/drukstangen met veren bevestigen op de schotelplaat, zoals hier Die draaischijf kan je ook met veren vast zetten, net zoiets als servosavers bij de grotere benzine auto's, daar kan je het vanaf kijken; er zijn natuurlijk ook andere oplossingen. Cor
Volledig mechanisch: Kijk eens in dit topic van jeroenz: 2-identieke-2-assige-stuur-trailers Beste foto staat op pagina 2: [post16] Zelf heb ik de een mechanische oplossing gecombineerd met een servo: Hier wat links naar plaatjes: [post122] [post145] [post148] (ps: ja, er zit wat software tussen. Is vooral bedoeld om een 'dode hoek' te genereren en de (maximum)stuuruitslag/snelheid van de oplegger te bepalen. Deze software is natuurlijk geen verplichting. Je kunt indien je de benodigde ruimte hebt ook het mechaniek goed uitleggen.) .
Dat idee van ( marker)laat zien op de foto's , is meer een schamel idee , is niet de bedoeling dit word een dieplader van bruder. Maar een andere vraag. Ik zag het met een servotester is de servoster dan aan gesloten op de servo die de stuur inrichting van de draai assen van de trailer aanstuurt. Bij conrad zijn de servotster te koop alleen welke moet ik dan nemen? En werkt het allemaal op een batterij (hoeveel volt). vgr arno
nummer 190151 - 89 gebruik ik voor dit probleem. en eigenlijk alleen nog een schakelaartje en een houder voor 4 penlites. (ca 6V) werkt prima. en er zijn meer wegen naar Rome. het dingetje dat ik had uitgewerkt. was een schijf met een pen. boven de king pin plaat. en over de pen lag een strip met een sleufgat. en die zat aan de servotester vast. zodat je wel met de truck haaks onder de oplegger kan staan. zonder de servotester te slopen groete Peter
Ja, de servotester wordt aangesloten op de stuur servo. De batterij wordt aangesloten op de servo tester. De meeste servo's werken op 4,8 Volt tot 6 Volt, dus de spanning is afhankelijk van welke servo je gebruikt. De servotester op mijn foto's komt uit China voor veel minder dan van Conrad. Cor