servo kabel in de vleugel

hallo mede modelbouwers,

ben momenteel bezig met de bouw van een extra .61 van great planes.
kom nu op het punt dat ik moet gaan nadenken over de servo kabels in de vleugel.
zal ik deze gewoon los in de vleugel leggen? met het risico dat ik er niet meer bij kan na het folieen.

of zijn hier handigere technieken voor?

mvg

stephan

Hallo,

dit kan je op verschillende manieren doen, je kan b.v. een touwtje door de vleugel doen zodat je na het folien de servo kabel aan het touwtje door de vleugel kan trekken.
of je maakt een soort tunneltje van een stuk opgerold papier door de vleugel waar je later de servo kabel kan doorvoeren!.

grt robert

dan lijkt me zo`n tunneltje toch wel de meest geschikte optie.

kan iemand mij aan wat foto`s helpen? zodat we een beetje een idee krijgen hoe ik dit kan gaan aanpakken?

gr,

Anders kan je altijd even de behuizing eraf halen door even met een speldje het lipje iets omhoog te liften en dan trek je het metalen stekkertje er zo uit. Dan is hij een stuk kleiner.

Of optie 2 zoals vermeld door de draden te verlengen en te solderen. Wel even goed afschermen met krimpkous tegen kortsluiting en mechanische belasting. (een soldering breekt vrij snel dus zorg dat dat deel niet meer kan bewegen. bv door alle 3 de draden nog een keer samen in te krimpen)

Back