Serval bouwproject

Nee, nooit 8)

Of je moet zo beroerd binnen komen dat je het geen landing mag noemen :oops:

Bij verbrandingsmotor natuurlijk wel zo zetten dat het (tegen de compressie aan) horizontaal staat met afgeslagen motor.

Bij electro modellen kan gebroken propellers wel een probleem zijn. De hele snelle graupner cam speed 400 props zijn niet echt populair om die reden.
Erg goed, maar heel duur en kwetsbaar. Meeste mensen gebruiken daarom gunterpropes die veel meer kunnen hebben.
 
Hahaha.. Dat landen zit wel goed... Maar die :evil: APC :evil: props breken bestwel snel (gezien hun hardheid). Aangezien mijn prop naar beneden zakt op de een of andere manier heb ik er al een paar gesloopt... :(
 
hup, crosspostje :D

nee, prop tegen de compressie aan gemonteerd zodat ie horizontaal staat.
eerst zette ik hem nooit uit, maar gewoon met motor stationair neerzetten.
een tikje tegen het gras en hij was uit.
nu op mijn nieuwe ff9 heb ik de thottle cut geprogrameerd en zet ik hem vantevoren uit.
prop stopt horizontaal tegen de compressie.
mijn advies: geen master arscrew of apc prop gebruiken maar een multiplex (die bruine) 8.5x6 die een nacht in water heeft gelegen.
heb sinds ik de multiplex prop erop heb niks meer gebroken.
 
Nee, ik niet... :twisted: Maar dat heb je toch zelf gezien?
Jij wel? :mrgreen:

Zet je prop zo, dat als de zuiger tegen de compressie aanloopt ( uitlaat net dicht), er geen blad naar onderen uitsteekt. ~horizontaal. Gebruik je die !@#$%^&*()?><!-startmotor maar even.... :wink:
 
Prop staat op die manier tegen de compressie aan, maar zakt iedere keer naar beneden... 8O


@ Bruno

Heb een 25FX gekocht.. Enige hulp bij het inlopen is altijd welkom...? :D
 
Jorrit zei:
Prop staat op die manier tegen de compressie aan, maar zakt iedere keer naar beneden... 8O

Prop uitgebalanceerd? Verkeerde kant van de compressie? 8O
Vliegwind zou toch voldoende moeten zijn om de prop tegen de compressie te waaien.

Wat heeft die bruno toch tegen start motoren? het is toevallig tussen die (*^(*$&^ verbrandingsmotoren wel een ELECTROMOTOR :wink:
 
gerard_nl zei:
... een multiplex (die bruine) 8.5x6 die een nacht in water heeft gelegen...
Is goed voor alle kunststof props, mag gerust 24 uur. De props worden er taaier van. Heeft het ook zin bij epoxy/polyster props? Bij props van hout heeft het natuurlijk geen zin.
 
ron van sommeren zei:
Is goed voor alle kunststof props, mag gerust 24 uur. De props worden er taaier van. Heeft het ook zin bij epoxy/polyster props? Bij props van hout heeft het natuurlijk geen zin.

Nylon moet een gedeelte water bevatten (2 - 3% als ik het juist heb) voor optimale eigenschappen.

Voor epoxy props (met glas of koolstof) lijkt mij dit niet nodig.
 
Hè bah!! :fuckyou2: Irvine..

Een landingsgestel doet echt af aan het uiterlijk, de snelheid en het ontwerp.. Die nieuwe FX heeft genoeg compressie om de prop netjes horizontaal te houden, en heb sindsdien geen prop's meer gebroken... :mrgreen:

O.S. rocks.. :D
 
Naar aanleiding van Ben's post in de thread: 'O.S. of TT' (o.i.d.)

Naast O.S. of TT (en alle andere merken) is Irvine ook een optie. Nu had ik toevallig net een nieuwe OS.. Zodoende zei Ben op het veld heel laconiek: "Irvine rocks!" Mijn antwoord hierop is enkele posts terug te lezen lijst me... :mrgreen:


(lekker chaotisch geschreven.. 8O )
 
Back
Top