Seamaster II by Ken Willard (watervliegtuig)

afb1868.jpg

Vleugel delen aan elkaar vast lijmen, :teacher: leg de delen langs een mooie recht lat tijdens het vastlijmen.

afb1924.jpg

Hier zijn de vleugeldelen aan elkaar gelijmd.
V-vorm zit er netjes in, ziet er mooi uit en geeft goedmoedige vliegeigenschappen.

afb6646.jpg

Nou Raymond, daar ben ik dan weer.
Het gaat niet zo vlot hier met het bouwen van de Seamaster II, maar....uiteindelijk komt het wel goed.
Foto van het aanbrengen van de beplangking. Kopsekant met een klein beetje seconde lijm vast gezet, en de rest met houtlijm.

eeeey,
ik weet dat het een beetje laat is, maar als een van jullie een bouwtekening op de pc heeft staan zou die dan zo vriendelijk willen zijn om die mij op te sturen.

MVG Sander

Terug van weggeweest, even een verhuizinkje tussendoor gehad....
Wie kan mij vertellen hoe ik het best de folie naadjes kan 'sealen'?
Ik wil namelijk absoluut zeker zijn dat er nergens water kan doordringen tot het balsahout.

Wat belangrijk is dat het onderste voorste uit een stuk word gemaakt , dit deel zal de eerste en zwaarste klappen op moeten vangen.
Er is een soort dunne witte lijm om folie nog beter te laten hechten, even na vragen in en modelbouw winkel.mijn ervaring is dat er niet zo snel water door de folie kan komen , eerder bij de verbinding vleugel en romp.
succes lex

Back