Schuren van kunststof rompen i.v.m. spuiten

Hallo,

Als ik een romp of motorkap "mat" moet maken om hem te kunnen spuiten, vind ik het schuren hiervan een tijdrovende zaak, zeker in de binnenhoeken bij ramen e.d.
Nu heb ik een zand-straal pistool waarmee dit gebeurt in een paar minuten en geen krassen maar alles egaal "mat ".
Het is een zandstraal-pistool ( 5 euro) waar je de slang ervan in een emmer met gedroogd zilverzand ( 30 kg voor 3 euro) hangt, en zo kan ik ook grotere modellen stralen, spuitafstand is ongeveer 20 cm. Ik gebruik wel het mondmasker waarmee ik ook lak spuit als bescherming. De Progo van Robbe waar ik mee bezig ben, klaar binnen twee minuten.

Groetjes Hans

bosreus zei:
Hallo,

Als ik een romp of motorkap "mat" moet maken om hem te kunnen spuiten, vind ik het schuren hiervan een tijdrovende zaak, zeker in de binnenhoeken bij ramen e.d.
Nu heb ik een zand-straal pistool waarmee dit gebeurt in een paar minuten en geen krassen maar alles egaal "mat ".
Het is een zandstraal-pistool ( 5 euro) waar je de slang ervan in een emmer met gedroogd zilverzand ( 30 kg voor 3 euro) hangt, en zo kan ik ook grotere modellen stralen, spuitafstand is ongeveer 20 cm. Ik gebruik wel het mondmasker waarmee ik ook lak spuit als bescherming. De Progo van Robbe waar ik mee bezig ben, klaar binnen twee minuten.

Groetjes Hans

Heb je foto's van je opstelling?
Waar haal je zo'n zandstraal-pistool?
Ben benieuwd, zou erg handig kunnen zijn.

HPIM0466a.JPG

Het "lijkt" op een persluchtpistool met een slang en een buis, deze buis steek je gewoon in de emmer met droog zilverzand.
Het setje het ik gehaald bij de fa. Cranenbroek, deze heeft een paar vestegingen rond Eindhoven en koste nog geen 5 euro.
Doe het spuiten niet binnenshuis, het zand komt overal terecht en gebruik beademingsbescherming en een veiligheidsbril.
Als je eventueel in de buurt van Eindhoven woont kan ik het wel demostreren.
Gr. Hans

bosreus zei:
HPIM0466a.JPG

Het "lijkt" op een persluchtpistool met een slang en een buis, deze buis steek je gewoon in de emmer met droog zilverzand.
Het setje het ik gehaald bij de fa. Cranenbroek, deze heeft een paar vestegingen rond Eindhoven en koste nog geen 5 euro.
Doe het spuiten niet binnenshuis, het zand komt overal terecht en gebruik beademingsbescherming en een veiligheidsbril.
Als je eventueel in de buurt van Eindhoven woont kan ik het wel demostreren.
Gr. Hans

Bedankt Hans, ik woon in de buurt, kom graag een keer langs met een onderdeel. Lijkt me zeer intressant.
Groeten

Kijk dat is handig zeg !
Ik ben bezig om me boot helemaal verf vrij te maken en dat schiet niet op.
Dat zou dus ideaal zijn met die set. (als ie daar sterk genoeg voor is)
Maar zou zoiets ook te koop zijn bij bijv. de Gamma of Karwei ?

René

Euh....stel ik een hele gekke vraag ??
(meteen even alles goed doorgelezen of ik wat over het hoofd gezien heb ofzo :wink: )
Gaat er mij om of ik echt naar een speciaal zaak moet of dat ik gewoon naar de Gamma e.d. kan gaan om het te halen.

René

Hallo René,
Deze set is niet te koop bij de gangbare "doe het zelf " zaken, de fa. Cranenbroeck heeft van alles wat; tuinmeubelen, gereedschap en kleding.
Ik heb geïnformeerd bij Cranebbroeck deze heeft ze nog in het assortiment, ze zijn in de loop v/d jaren wel naar 6,95 gegaan,
telefoonnummer van Cranenbroeck is 073-5430728 in Schijndel, als je wil weten of ze deze opsturen.
Gr. Hans

Bosreus,

Bedankt voor de info, ik zal nog even bij mij in de buurt wat bedrijven bellen van de week.
Als die het niet hebben zal ik even contact opnemen met Cranenbroeck en vragen of ze ook opsturen.

René

Dit setje is alleen te halen bij de fima Cranenbroek kom ik net achter :(
Ik heb diverse bedrijven gebeld in mijn omgeving maar zonder resultaat.
Je moet echt in de buurt wonen om het zelf op te halen want opsturen zit er niet bij helaas.

René

Back