Schuim lamineren

Hallo allemaal,

ik zit even met een vraag. Ik wil graag een schuim model van me lamineren (skyhunter, zelfde materiaal als de Bixler en Easystar), om hem zo wat sterker en kras bestendiger te maken. Echter kan ik n ergens dun lamineer folie vinden, die pas vast hecht nadat het verwarmd wordt.

Dit is een voorbeeld van wat ik bedoel. v8hIV-Ve9VQ[/media] TBRC Wing Build - By Yuvski - Laminate FPV Part 7/8 - YouTube

Wie weet waar ik dit kan kopen/bestellen?

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Pits Special gehad van Byron.
Deze was helemaal van Polystyreen schuim gemaakt.
Deze heb ik bespannen met oracover folie.
Dat ging prima.

Ton

Hoi Ton, bedankt voor je reactie.

Toen je klaar was met bespannen en de oracover folie was bevestigd, was het een harde laag? zo iets als plastic? of was het een zachte laag die in te drukken was?

thanks!

Er is iemand bij ons in de club die indoor depron modellen lamineert. Daarvoor heeft hij een goedkoop lamineertoestel uit de Aldi omgebouwd en dat resulteert wel in zeer stijve en sterke toestellen.

Of het werkt voor ander schuim weet ik niet.

Ik heb vorig jaar twee rollen lamineer folie gekocht, omdat ik precies hetzelfde heb gedaan wat jij nu wil, maar het was alleen per hele rol te koop. De dikkere van de twee (75 mu) gebruik ik ook voor bekleden van ribbenvleugels. De dunnere (32 mu)voor het bekleden van kleine schuimpjes, zoals de "plankie" zwever.
Deze lamineerfolie rekt veel minder dan Oracover, dus geeft meer stijfheid. Dientengevolge krimpt het dus ook veel minder bij verhitten, dus je kunt 3D bollingen alleen bekleden als je het in overlappende stroken opbrengt. Anders krijg je onherroepelijk plooien.

6877274252_12137d21be_c.jpg

Met lamineerfolie bekleed ribbenvleugeltje

PB maar even, mocht je ook een stukje willen overnemen.
Hans

Pu finish met 25 grams glasmat is ook een optie.
Alle foam modellen van jepe jets zijn er mee bekleed.
Kijk maar eens op zijn website.
Gr rinie

Ik volg dit draadje met belangstelling, mede omdat ik in overweging staat om een FMS pitts aan te schaffen en deze te bekleden, en van een kleurtje te voorzien.
Ik ben alleen bang dat het gewicht hier door te veel word, of is mijn angst niet gegrond?

Mvg,

Pascal.

25 grams mat met pu of epoxy is heel licht, bij epoxy wel heel licht opbrengen, en ht-2 epoxy gebruiken, teveel afdeppen met keuken papier.
Geeft veel sterkte, pu finish is wat minder sterk maar veel beter dan foam alleen.
Gr rinie

Tsjee Ron, ik wist niet dat je ook al zo heftig aan de Beerenburg was.

Groet Rolf ( hij herkent hier veel van zichzelf in)

Ik heb zelf altijd deze gebruikt:
https://www.123inkt.nl/Kantoorartikelen/Lamineercartridges/Lamineerfilm/2x-42-5-micron-p61714.html

Dunner dan die van kentiedirect. Kun je gewoon met een boutje op ongeveer 100 graden mee werken. Krimpt niet zo mooi als oracover, maar als je het een beetje strak houdt tijdens aanbrengen haal je er mooie resultaten mee. Heteluchtpistool zou ik niet doen, denk dat het folie te snel gaat bubbelen.

Ik heb zelf mijn schuimmodellen allemaal in ieder geval de vleugels gedaan. Naast stevigheid blijven ze ook een stuk mooier na wat landingen in zand/gras, je veegt alles er zo vanaf

Er werd hier een tijd geleden folie aangeboden, dat werkte perfect.
Even zoeken in het te koop gedeelte.

GJ

Back