Schoener La Sutil

Bedankt iedereen voor het hartelijke welkom en al een kleine update . De stukken voor de kiel of het frame zijn precies niet de lasercuts van nu waar je de stukken gewoon met de hand bijna kan losmaken . Deze moeten echt uitgezaagd worden . Nu heb ik niet veel ervaring met scheepsbouw dus als jullie ergens een verkeerde term zien , verbeter me maar . Dus gewoon met een handcutter losmaken no way . Dus maar figuurzaagje besteld . Ik heb dat ergens in mijn jeugdjaren nog gehad maar nu ?

Welkom hier Guyken, leuk dat je hier een verslag start en uiteraard ga ik deze ook volgen, dus allemaal ff inschikken dan kan ik er weer bij.
Succes verder :):)

En we zijn vertrokken , geen paniek er is nog niets verlijmd .
P4160001 (2).JPG

Weet je zeker dat je spanten in de goede volgorde staan? Mij lijken de derde en vierde van rechts verwisseld?

Zou kunnen , op de foto precies beter te zien . Er waren ook geen nummers op , het was dus gissen wat waar moest komen . Ik denk dat de spanten ook niet al te mooi uitgesneden waren (door mij dus ) .

Als het de bedoeling is de kartonnen mal er terug uit te nemen, dan zou ik zeker nog een 2e laag aanbrengen. laat je de mal zitten, dan kan je overwegen om dit te doen, in functie van hoe tevreden je bent met de loop van de planken en eventuele kieren.

Dank voor de reacties , de kartonnen mal die blijft zitten dus ik ga me daarop baseren om al dan niet een 2 de laag te leggen . In eerste instantie ben ik best tevreden daar het om een kleine kit gaat . Nog wat opschuren en een mooie laag vernis kan ook wonderen doen . Een beetje robuust kan ook geen kwaad zeker ?

een goede schuurbeurt doet wonderen en het ziet er toch al erg goed uit hoor
moest je toch kiertjes hebben hou het schuursel dan bij en als je het voor de eerste keer vernist kan je daar de kiertjes mee vullen, in de natte vernis.
dan nog eens licht schuren en een tweede laag vernis er over

Back