scheepsbouw

IMG_0154.JPG

Nee, ik ben met de romp begonnen (solid hull net als die van jou geloof ik).
Dan het valse dek en dan omhoog bouwen.

Wel heb ik veel losse onderdelen (zoals de schoepen, de dek invlulling en de ophaalplanken bv) apart gemaakt, en pas op het laatste moment gemonteerd (sommige onderdelen hebben gemonteerd wel 4 jaar in een doosje gezeten en de halve wereld afgereisd :-))

door de kleine schaal loont het om heeeeeeeeul precies te werken (heb ik niet altijd gedaan), veel geduld te hebben en zo af en toe je armen los te schudden (gelukkig konden de buren hier toen niet naar binnen kijken, ik heb heel wat rare bewegingen gemaakt).

Het moeilijkste voor mij van deze bouw was het gepriegel op deze schaal, ik werd gek van de kramp in m'n rug, schouders, nek en vingers...

Nee, ik ben met de romp begonnen (solid hull net als die van jou geloof ik).
Dan het valse dek en dan omhoog bouwen.

Wel heb ik veel losse onderdelen (zoals de schoepen, de dek invlulling en de ophaalplanken bv) apart gemaakt, en pas op het laatste moment gemonteerd (sommige onderdelen hebben gemonteerd wel 4 jaar in een doosje gezeten en de halve wereld afgereisd :))

door de kleine schaal loont het om heeeeeeeeul precies te werken (heb ik niet altijd gedaan), veel geduld te hebben en zo af en toe je armen los te schudden (gelukkig konden de buren hier toen niet naar binnen kijken, ik heb heel wat rare bewegingen gemaakt).

Het moeilijkste voor mij van deze bouw was het gepriegel op deze schaal, ik werd gek van de kramp in m'n rug, schouders, nek en vingers...
IMG_0179.JPG

deze is ook niks te groot.

upload_2020-11-25_14-38-3.png

volgens mij ga je hier straks wat issues krijgen (teveel ruimte tussen de bovenbouw en het onderdek)

Ik zou de radaren apart bewaren tot het moment van definitef plaatsen, ivm beschadigen)

Bekijk bijlage 406053

volgens mij ga je hier straks wat issues krijgen (teveel ruimte tussen de bovenbouw en het onderdek)

Ik zou de radaren apart bewaren tot het moment van definitef plaatsen, ivm beschadigen)
de rechtse opening trekt dicht met vastlijmen, de linkse vereist idd wat aandacht. Wat wel scheelt is dat er nog vertikale 'betimmering' op moet zodat alle eventuele openingen niet meer te zien zijn.Er is nog veel werk.o_O

Back