Scania 142 Wrecker (1:13) Lego

• Topicstarter Topicstarter Bricksonwheels
  • Startdatum Startdatum
B

Bricksonwheels

Guest
Met dit model ben ik een flinke tijd bezig geweest. Het is een 1:13 model van een 1985-er Scania 142 V8, met Bro bergingsopbouw en Effer kraan. Het model omvat ongeveer 7000 originele Lego stenen.

Enkele opmerkelijkheden:
- kantelbare kabine
- gedetailleerd chassis en motor
- werkende Effer kraan
- werkende stinger en liftarm
- eerste en tweede as gestuurd

De bouwtijd is ongeveer 4 maanden geweest.

5943089993_d315fe23a3_b.jpg

5943089291_a32074c40a_b.jpg

5943644878_da834807ed_b.jpg

Meer foto's hier:

Flickr: bricksonwheels' Photostream

• Like
Reactions: Cor
Bedankt mannen.

Verkopen..tsja, ik krijg veel vraag naar verkoop, alleen is het natuurlijk een kostbare zaak. Als er iemand komt die zijn truck wil nagebouwd hebben, of ergens voor een langere tijd wil neer zetten, kan je altijd bij mij terecht. Mijn voorwaarde is altijd dat ik het ook leuk moet vinden om het model te bouwen.

Indrukwekkend, welke voorbereiding gaat hier eigenlijk aan vooraf; tekeningen, digitale modellen, ... bouwen met aanwezige stenen of eerst een volledig plan maken en daarna alle stenen bestellen (kan me wel inbeelden dat je nooit álles kan liggen hebben)?

Mijn voorbereiding bestaat uit surfen naar afbeeldingen van detail foto's van chassis, cabine, motor, etc. Ook zoek ik altijd de afmetingen om de schaal te bepalen.
Vervolgens ga ik kleuren sorteren voor het model. Het meeste heb ik wel liggen, mijn collectie stenen is erg groot, maar wat ik denk te missen zo op het eerste gezicht bestel ik online via Bricklink, een webportal waar je losse onderdelen kunt bestellen. Dit doe ik ook zo een of twee keer in de maand als ik tijdens het bouwen erachter kom dat ik nog wat tekort kom.
Tijdens het bouwen meet ik regelmatig na of de schaal nog klopt. Dat is met Lego moeilijker in de hand te houden vanwege de relatief grote stenen.

Mijn bouwvolgorde is normaal, chassis, cabine, en toen in dit geval de opbouw.

Back