Ola Puntus,
Vergeet niet als je klaar bent met de drie Heilige Eenheid een gratis naamplaat aan te vragen.
Vergeet niet als je klaar bent met de drie Heilige Eenheid een gratis naamplaat aan te vragen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Da's een feit. Ik wil zelf gerust meer betalen voor hetzelfde met zo'n service. Dikke duimDat is in mijn beleving ook iets waar je tegenwoordig je klanten mee kunt en moet vasthouden!
Dit lijkt wel interessant. Schijnt met ammoniak ook mooie resultaten te geven. Iemand ervaring mee? Via andere websites zie ik dat de ene er heel tevreden over is en andere minder. Moeten de kanonnen ondergedompeld worden in ammoniak of eerder boven de dampen gehouden?Messing kanonnen (kanons) kun je ook zwarten met chemische middelen zoals brass black. Ze krijgen dan een natuurlijke oxidatielaag.
Een dergelijke test heb ik ook gedaan met gewoon dikke bleek.( foto) Maar ik denk toch dat je beter af bent met Brass Black of wat Peter en Piet toe passen namelijk het schilderen met metaal zwart van adm. paints. Met ammoniak blijft het toch enigszins diep bronskleurig of vlekkerig ben ik bang van.Vandaag de test gedaan met ammoniak. De resultaten zijn vrij verassend.
Het linkse deel was ondergedompeld, het rechtse deel hing in de dampen. De stukken moeten dus wel degelijk in de dampen hangen in een gesloten doos/pot. Dit buisje heeft ongeveer een uur in een potje gezeten.
Wat in antiekzaken ook wordt gedaan is een handdoek of zakdoeken verzadigen met ammoniak en deze in een gesloten zak/doos/potje samen met de messing te steken. Dit ga ik heel binnenkort ook eens testen (als de temperatuur buiten een beetje stijgt).
Met één liter heb je zeker genoegBrass black bleek uitverkocht en tijdelijk niet leverbaar. Dan maar eens deze besteld om te testen.
Bekijk bijlage 234803
Deze zou ook hetzelfde resultaat moeten geven als Brass Black.
Da's eerder een levenslange voorraad voor het volledige dorp...Met één liter heb je zeker genoeg![]()