San Martin - 1:90 - OcCre

Ik zit ook met het volgende probleem:

Volgens de bouwbeschrijving moet ik touwtjes rondom die ronde blokken doen en dan het uiteinde van het touwtje met een spijker aan de romp bevestigen. Dat gaat denk ik niet mooi worden. Wie heeft er tips om dat beter te maken?

full

gr

Peter

Ik heb het met een klein metalen draadje gedaan en vervolgens een gaatje in de romp geboord en hier het draadje ingedrukt en met een spijkertje vast gezet. Dit was wel klein 1:200.

Volgens de tekening moest ik het draadje om de spijker heen draaien maar dat wel veel te grof.

IMG_1307.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Robert

Het is niet aan mij om kritiek te hebben op de bouw van een ander maar volgens mij gaat er iets niet goed met het staande want. De juffer blokken
met de daaronder hangende koortjes
moeten in een lijn liggen met het staande want.(weet het niet beter te omschrijven) Wens jullie bijde succes
:rolleyes: :confused: gr Ton.

Het is niet aan mij om kritiek te hebben op de bouw van een ander maar volgens mij gaat er iets niet goed met het staande want. De juffer blokken
met de daaronder hangende koortjes
moeten in een lijn liggen met het staande want.(weet het niet beter te omschrijven) Wens jullie bijde succes
:rolleyes: :confused: gr Ton.

Ik snap niet wat je bedoeld Ton, heb je hier een voorbeeld van?

Ik heb geen voorbeeld voor je maar er zullen beslist mede bouwers komen
met de juiste namen van de onderdelen en de foto's Ik ben daar erg slecht in. gr Ton

Je puttingijzers, (touwtjes onder de rusten) staan allemaal recht naar beneden. Deze horen precies in lijn te lopen met de hoofdtouwen van het want. Ik denk dat Ton dit bedoeld.

Hierbij een voorbeeld van de vorige boot die ik heb gebouwd, de hmav Bounty. De puttingijzers lopen in lijn met de betreffende hoofdtouwen.

Laatst bewerkt:
Dus als ik het goed begrijp zal het staande wand in 1 lijn moeten staan met de bufferblokken en puttingijzers. Goed om rekening mee te houden en voorlopig zit nog niets vast.

gr

Peter

Dat ben ik met jullie eens volgens de bouwbeschrijving was dit ook zo, maar als er een kanon achter zit wordt het toch lastig. Hier thuis op de kast wordt er niet mee geschoten maar in werkelijkheid moet de schietbaan van het kanon toch vrij zijn denk ik toch.:rolleyes:

Precies. Daarom zijn de onderlinge afstanden van de touwen van het staande wand zodanig dat zij niet voor de kanonspoorten langs lopen.

Back