San Juan van artesania .

Pas terug uit verlof en nog gauw wat verder gedaan , ik was niet zeker of de stukken die vooraan samenkomen bol moesten staan of spits ? Uit handleiding ook moeilijk te zien op foto's . Ik heb dan maar het meest voor de hand liggende oplossing gekozen .
P1030001 (2).JPG

P1030002 (2).JPG

Je bent lekker opgeschoten Guyken, en je galjoen had denk ik wat spitser naar voren gekund, wat ik op de foto's zien kan , is dat die zijplanken van het galjoen wat rechter naar voren lopen, enkel een knikje bij het schot van het voorkasteel.

De eerste week van het nieuwe jaar zit er op en we kijken uit naar het rijk der vrijheid dat een :hammer:Belgische minister ons beloofd tegen september :banana::banana::banana:. En we zijn eindelijk klaar met het beplanken :jan::rofl: . Nu komt het ( voor mij toch leuke gedeelte . Telkens je iets afwerkt wordt de boot mooier .

P1090001 (1).JPG

Ps k had vandaag zin om mannetjes te zetten :beer::bier::bier::bier::bier::bier::bye::bye::bye::bye:

Ik was vandaag nog even bezig met de boot en plotseling denk ik aan iets . Er zit geen steun bij in de bouwdoos ? Kan je die kopen of maken jullie dat zelf ? Ik heb wel geen draaibank . :rolleyes:

Een beetje hulp gevraagd , ik weet niet juist wat deze onderdelen op de foto zijn , en vindt ze ook nergens later terug in handleiding of op plan ? Il heb het over de nrs 115 tot 117.
P2070003 (2).JPG

Ik zie ergens vaag zoiets op het dek staan . Welke pomp zou dit zijn ? Voor een lek benedensdek of zo ?
Dit zijn de zogenaamde iepenpompen en die zijn bedoeld niet voor lekkage, maar om water in het schip te pompen voor allerlei doeleinden zoals bijv. dekwassen. Het woord iepen slaat op de houtsoort die voor deze pompen werd gebruikt. Het waren redelijk kleine handpompen, die door één man bediend konden worden.

Zo , hier weer de wekelijkse update . Het gure winterweer speelt in het voordeel van de bouw , lekker warm binnen aan de hobbytafel . Steeds meer details . De voorgenoemde pomp zal denk ik naar de pomp kunnen lopen , vindt het maar sullig hoe deze is uitgevoerd . :confused: . Volgende keer wat kanonnen , nou d"as pas leuk ( mannen blijven kinderen ergens ... niet ? )
P2140002 (2).JPG
P2140004 (2).JPG
P2140005 (2).JPG

Back