San Juan van artesania .

Zo de eerste nooduitgang zit er , o_O . De bouw gaat even stil liggen nu . Ik ga tussendoor een indoor vlieger bouwen , ook dat komt er weer aan . Druk , druk ...o_O
P9190001 (2).JPG

PA100002 (2).JPG
Goed even wat foamies in elkaar geflanst voor indoor vliegen en nu weer het "serieuze" werk . Begonnen aan de amuradas , zo heten die stukken in de spaanse handleiding . Even omgezet met google translate en dan kwam er bolwerken ? Indien er een nog betere benaming bestaat dan hoor ik het graag van jullie .

Ga je ze er wel goed op krijgen nu je eerst beplankt?
Ik heb ze onbeplankt in tweeen gezaagd omdat ik ze er anders niet naadloos op kreeg.

Goede vraag en die stelde me ik ook eerst voor . Dus wat heb ik gedaan , zoals je ziet op de foto de stukken zijn niet volledig beplankt . Ik heb de verschansing ( met dank aan Stephan ),zonder te lijmen naast de romp gehouden en met potlood afgetekend tot waar de latjes moesten komen . Op die manier zou de rest naadloos moeten aansluiten .

Ik bedoel het bevestigen op de romp. Het is een groot stuk wat moeilijk te klemmen is op de romp. Om die reden heb ik het in 2 delen gezaagd, bevestigd en toen gaan beplanken.

Ah zo . Ik bzn nog niet zeker hoe ik deze ga lijmen maar ik dacht aan secondenlijm en van 1 kant beginnen klein stukje en zo verder ..?

Het is zeker niet het gangbaarste in modelbouw hoe je dit aanpakt maar als het zit zit het zullen we maar zeggen. Het gangbare is eerst alle valse dekken er in lijmen en klemmen. Hierna de dekbeplanking aanbrengen. En vervolgens je verschansingsdelen aanbrengen. En als het zit pas gaan beplanken.
Als je eerst beplankt worden alle delen dus dikker, maar ook stugger en maak je het jezelf lastiger om aan te brengen nu.
Succes met het verlijmen.

Ik heb dit bij mijn eerste model ook moeten doen. Ik heb toen het stoompijpje van de espressomachine gebruikt. Zo kon ik het plaatje na flink te stomen in iedere richting buigen. Tegen het model laten drogen en daarna vasttlijmen

Wow het is je gelukt! Zit er helemaal perfect op.
Er komen nog plinten/ afvoer goten over de naden die je met de micro-shaper kunt maken.
Knap dat je het hele geheel er zo op hebt gekregen!

Back