San Juan van artesania .

Met geduld en in dit geval ook 2 pincetten lukt alles. :)
Komt goed en na je eerste tuigage bouw je veel kennis en ervaring op voor de volgende. Voor je fokkemast (voorste) zou ik wel eerst het hele want maken voor je verder gaat.

Een ander leermomentje wat ik zie is het lopend tuig dat bevestigd is aan de bezaanstag. De stag loopt nu niet recht. (Top bezaan naar voet hoofdmast) deze touwen moet je niet te strak trekken. Klein beetje spanning is voldoende. Net genoeg om niet de vorm uit de rest (stag) te trekken.

Maar zoals je zei, leuk werk met die touwtjes stoeien. Het uitzoekwerk hoe en wat. En het gepriegel.

En we zijn aan het want begonnen , ....
P1160003 (3).JPG

Nog wat verder touwtjes spannen en ik kon het niet laten ook een vlag . Heb elders een foto van dezelde boot gezien met geschilderde wapenschilden . Is heel wat mooier dan de gewoon koperkleurige hier . Dat ga ik ook nog doen , eerst verf kopen . Zat niet meer in mijn Humbrol verfjes collectie .
P1220002 (2).JPG

P1220003 (2).JPG

Oef , moest even mijn draadje zoeken hier , stond inmiddels op pagina 3 . Het gaat hier nogal vooruit , meer dan gelijk waar op dit forum . Dit weekend weer iets geleerd , ik was de jufferblokken op een plankje aan het zetten ( ... hier de juiste benaming invullen ...) en in volgorde breedste plankje , jufferblokken met koord en dan voorste latje
Niet zo mooi dus
P2270001 (2).JPG

Dus even nagedacht , ai dat deed pijn :frustie:. Dus eerste de plank volledig maken , gaatjes boren en de blokken met de draad er door ,. De meesten van jullie zullen dat waarschijnlijk al weten . Blij met resultaat en weer wat ervaring bij .
P2270006 (2).JPG

P2270002 (2).JPG

Back