Samen de SS Rotterdam bouwen met resin

Discussie in 'Papierbouw' gestart door erikborgers, 6 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erikborgers

erikborgers Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Beste lezers

dit was een oproep samen de SS Rotterdam te bouwen met gebruik van Resin. Er was weinig respons dus het topic is gesloten om geen foute verwachtingen te wekken. Wie weet ooit? Je kunt me altijd een berichtje sturen. De prachtige bouwplaat is te koop op het SS Rotterdam zelf, in de betere modelbouw winkel en in de webshop van Scaldis.

Laatst bewerkt: 17 dec 2023
    Robert Schotman en Herby63 vinden dit leuk.
  2. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Hoi Erik,

Misschien haak ik wel aan maar nog even de kat uit de boom kijken.
    Ik heb nog een paar buitenprojecten lopen die ik klaar wil hebben voor ik aan de SS Rotterdam begin.
    Wordt het kouder dan graag!

Mvg,

Pascal.

3. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Ik hoop dat het ook kouder wordt, want ik heb me opgegeven voor de alternatieve elfstedentocht op de weissensee. Ik ben ook nog niet begonnen. Leuk om samen op te bouwen in dit topic. We zien het wel

4. pascall

pascall

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Nog een vraagje, welke versie ga je bouwen, volle romp of waterlijn model?
    De oude versie, voor 1990 of de versie van na 1990?

Elfstedentocht, tjeeee dat is wat!

5. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Wat ik eigenlijk wil proberen is de waterlijnversie bouwen en dan het onderwaterschip apart. Dan kan ik kiezen! De grotere HMV modellen hebben dit tegenwoordig en ik vind dat geniaal. Zie mijn verslag van de Undine bijvoorbeeld.

Ik wil de oude versie bouwen, want ik denk ook weer aan een diorama en dan vind ik zo rond de jaren zestig mooi. Dus dan is het schip volgens mij zilver, toch?

Maar ja, voorlopig zit ik nog te knutselen aan Blohm & Voss.

6. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Erik, voor zover ik me herinner was de Rotterdam lichtgrijs van kleur. Die was van de Holland Amerika Lijn. De schepen van de Rotterdamse Lloyd hadden een zilverkleurige romp. Gr. Klaas.

7. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Dank je Klaas. Volgens mij was er ook iets met een gele band. Ik dacht dat ze de Rotterdam zoals ze nu in de haven ligt, haar originele kleur gaven.

Zin om mee te bouwen Klaas

8. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Geen dank hoor Erik! Zo te zien zat er een gele band tussen de bovenste en tweede rij patrijspoorten in het grijze rompgedeelte. Geen idee hoe breed die band was. Hieronder een plaatje aan de bouwwerf waarop de gele band is te zien. En nee, ik ga maar niet meebouwen. Heb een vloot van 4 RC scheepjes, waarmee regelmatig wordt gevaren. En papierbouw is niet zo mijn ding. Kunstig hoe daarmee wordt gebouwd, maar erg fragiel. En zonder dat ze in een vitrine gaan worden het stofnesten. Succes verder met de bouw en hoop voor je dat er meerdere meedoen. Samen weet je meer en je stimuleert elkaar. Gr. Klaas.

upload_2023-11-8_22-45-40.png

Herby63 vindt dit leuk.
  9. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Mooi he! Mooie foto ook in haar originele kleuren.

Ik lees wel wat vooroordelen: ik wed dat als jij je rc model van 1 meter hoogte laat vallen of ik mijn papieren model,jij heel wat meer schade hebt. Papier weegt bijna niks en er zit ook nog eens een stevig binnenwerk in. Mijn scratch rc modellen zijn heel wat meer stuk gegaan dan mijn papiervloot. Ook de lijm laat (soms na jaren) los. Waarom zou op papier meer stof neerdalen? Op het gladde papiercwaarop ik print blijft het niet plakken, net als op fotopapier. Bovendien verwijder je dat simpel met een kwastje of airbrush. Ik heb dat nog nooit hoeven doen terwijl mijn modellen niet in een vitrine staan maar gewoon een kast. Wel het water, maar dat is geen gecoat papier. Het enige wat wel opletten is: loop niet met je model door de regen. Bedankt voor je foto en aardige woorden

Laatst bewerkt: 9 nov 2023
    Herby63 vindt dit leuk.
  10. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Ja Erik, mijn avatar heeft eens een noodlanding gemaakt met flink wat schade. Maar gelukkig een goede werfbaas, die ook reparaties aankan. In mijn jonge jaren eens begonnen aan een veel te complex model van de Oranje. Werd een deceptie. Laat mij maar doen waar ik goed in ben. Of eigenlijk was. Met het klimmen der jaren steeds meer licht nodig om scherp te zien en ook minder vast van hand. Duidelijk over mijn hoogtepunt heen dus. Mijn insteek was altijd; Maak met minimale kosten een scheepje dat "smoel" heeft. En dat ging me wel aardig af. Nu nog wat varen, onderhoud en zonodig reparatie(s). Heb er niet altijd erg in, maar over anderhalf jaar tip ik de 80 aan. Heb dus al een tijdje van deze hobby kunnen genieten. Gr. Klaas

Herby63, Stoompomp en erikborgers vinden dit leuk.
  11. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Grrr, weet iemand hoe je de titel van een topic wijzigt? Irritante zpelvout!

Herby63 vindt dit leuk.
  12. Stoompomp

Stoompomp In Memoriam

Lid geworden:
    22 jul 2017
    Links onderaan staat het woord "meld", klik hierop, een nieuw scherm wordt geopend, en verzoek de mod's om de titel aan te passen.
    Succes.

13. erikborgers

Lid geworden:
    15 nov 2014
    Bedankt! Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dat kon zonder hulp van een moderator. Beetje jammer van hun tijd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina