Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

Ik ben een beetje laat met reageren alhoewel ik het gisteren al gelezen had. Je kwaal is één. Maar in de put zitten is twee en dat is Iets wat mischien nog wel erger voor je is.
Kop op Piet.... snel uit die put al begrijp ik je best wel een beetje!!

Sterkte, de zin voor modelbouw komt vanzelf weer terug. Hart is een raar ding. Vaak loopt hij weer vrij snel als een zonnetje, maar dan wil het tussen de oren nog niet zo lukken. Komt vast weer goed. Modelbouw is een mooie afleiding om er minder aan te denken.

Sterkte Piet,

Een late reactie welliswaar maar al enige tijd niet op het forum gekeken, inmiddels enigsins hersteld van het Carona virus.

ook dat viel niet mee,

Proberen positief te blijven, ook al is dit door een ander makkelijker gezegd dan gedaan..

Heel veel sterkte Piet, ik heb ook last van hartritmestoornissen, maar gelukkig is dat al weer sinds lange tijd onder controle.
Neem vooral je rust en kijk lekker mee op het forum
Constant

Alhoewel het nog mondjesmaat is, ben ik toch weer af en toe een beetje bezig met de Royal Caroline. De laatste update staat in post 1039 op pagina 52 waar ik liet zien hoe de masttop van de grote mast vorm kreeg. Inmiddels zijn ook de langs- en dwarszalings gereed en in elkaar gelijmd en de grootmars is qua constructie ook gereed (op de gaten na voor het puttingwant en de nodige ringen) de constructie is verder gelijk als de fokkemars. Vanmiddag heb ik de slijtlijst en de woelings op/aan de mast gemaakt....
JPG_9454_4974_bewerkt-1.jpg

Fijn Piet dat je er ook weer bent, nu gewoon lekker rustig aan doen en alleen dingen doen je je graag doet ontspanning en rust zijn heel belangrijk.

De 309 mm lengte voor de grote mast bleek te kort en is dus waarschijnlijk gemeten tot het dek, daarom nog 30 mm langer gemaakt zodat hij onder het dek in de houder viel, waarna de lengte precies goed was. Op een paar kleinigheidjes na is de mast gereed, maar toch weer eens tijd voor een plaatje;
JPG_9465_4981_bewerkt-1.jpg

JPG_9467_4983_bewerkt-1.jpg

Back