Romeinse Rijnaak AD 148

hij is beschikbaar in 3d online. een bezoek is niet nodig om het model te bouwen maar om een indruk te krijgen zou het wel fijn zijn eens te gaan kijken

@Inventief
Leuk dat je reageerde. Ik heb jouw naam vermeld bij betreffende tekening.
Ik heb in het museum veel foto's gemaakt en ook het Archeologisch rapport aangeschaft, incl de tekeningen. Vooral de tekeningen waren nuttig uiteraard. Later zag ik in het stadsmuseum van Woerden ook een vergelijkbaar model van iets latere datum. Mogelijk maak ik daar ook nog een model van. Maar eerst het onderhanden model afmaken. En dan staan er ook een aantal andere modellen op het programma.
Mocht je dus ook info hebben over de Woerden 7, dan ontvang ik dat graag.

full

@Inventief
Ik heb in het museum veel foto's gemaakt en ook het Archeologisch rapport aangeschaft, incl de tekeningen. Vooral de tekeningen waren nuttig uiteraard. Later zag ik in het stadsmuseum van Woerden ook een vergelijkbaar model van iets latere datum. Mogelijk maak ik daar ook nog een model van. Maar eerst het onderhanden model afmaken. En dan staan er ook een aantal andere modellen op het programma.

full

Leuk, ik ben geboren in Woerden. Zo te zien is dit in het museum op het kerkplein. Op zolder als ik het goed heb.
Tenminste, daar lijkt het op. :rolleyes:

@Inventief

full

ha, ik heb nog wat gezocht. Er is een model gemaakt door de onderzoekers van het schip ( destijds NISA Lelystad) en we hebben natuurlijk de 1 op 1 replica rondvaren door de Utrechtse grachten. Ik heb ook nog veel foto’s van de opgraving zelf. Mocht je nog behoefte hebben aan specifieke onderdelen kan ik altijd kijken wat ik dus heb.
Leuke is dat we niet zeker zijn van hoe het schip bestuurd werd, er is een soort as op het achterdek, waarmee misschien een sleepanker kon worden opgetakeld. Misschien gebruikt om te sturen? Of, zoals we gereconstrueerd hebben, een groot roer. Maar daarvan weten we niet hoe de ophanging was. Interessant dus om verder te nderzoeken.

Inventief,
Dank voor je aanbod verder te zoeken. Maar doe nu nog geen moeite. Het maken van nog een model uit de Romeinse tijd staat nu niet in de planning. Hoewel ik niet uitsluit dat dit over een aantal jaren wel kan. Mocht dit het geval zijn dan stuur ik je wel een Persoonlijk Bericht.

Back