roer hoorntjes vleugel

Ik ben opzoek naar een manier Om roer hoorntjes in mijn aileron te zetten maar het liefst op een manier waarbij je het aan de bovenzijde niet ziet. Tevens moeten deze zeer sterk zijn (ze komen op mijn 4M aerobatic fox) Iemand nog sugesties???

m.v.g. Dennis

zomaar een idee dat bij me opkwam:

als je uit een dun koostof plaatje een roerhoorentje zaagt en die door een gaatje aan 1 kant van het rolroer op de binnenkant van de andere kant va het rolroer lijmt.

untitled%7E0.jpg

Ik hoop dat het zo duidelijk is

Zoiets had ik ook al in gedachten (alleen dan dubbel uitgevoerd) maar het lijkt me op deze manier dat deze weinig "vlees" heeft er moet toch zo'n 8,5 kilo kunnen trekken (tenminste zo sterk zijn m'n servo's) de rolroeren zijn van balsa met schuimen kern.

M.V.G. Dennis

Dat kan wel maar het gaat mij er puur om is dit wel sterk genoeg... het is toch een kist van tussen de 7,5 en 10 kilo die hoge snelheden behaald en aerobatics figuren vliegt.... en zoiets moet je niet op je hoofd krijgen doordat er iets los is gaan zitten en net wat ik hier boven al zei de kern van de aileron is schuim vervolgens een paar lagen glas mat en daar weer op een laag balsa. En ik ben bang dat als ik deze zo los erin zet dat deze dan uitbreekt

m.v.g. Dennis

stukje piep weghalen totaan de andere kant, dat opvullen met hout (blokje balsa oid, daar de roeren in verlijmen (tot aan de anderekant) met goed epoxy natuurlijk ;) dan de bovenkant nog verstevigen met een dun stukje glasmat. Gaat echt niet los ;)

Veel van mijn hoorntjes maak ik van een stukje aluminiumbuis (diam 4mm).
Aan het uiteinde platknijpen (kan er evt een kwiklink op) en een gaatje boren.
Altijd de goede lengte (met zo'n mini-pijpensnijder = 3 seconden werk) en goedkoper kan bijna niet. :D

MDM1FOX zei:
Dat kan wel maar het gaat mij er puur om is dit wel sterk genoeg... het is toch een kist van tussen de 7,5 en 10 kilo die hoge snelheden behaald en aerobatics figuren vliegt.... en zoiets moet je niet op je hoofd krijgen doordat er iets los is gaan zitten en net wat ik hier boven al zei de kern van de aileron is schuim vervolgens een paar lagen glas mat en daar weer op een laag balsa. En ik ben bang dat als ik deze zo los erin zet dat deze dan uitbreekt

m.v.g. Dennis

Hang ongeveer 8.5 kg aan je aileron en kijk hoe je heveltje reageerd :P

ik doe het zoals laurens beschrijft, maar dan met een epoxy heveltje. Vleugel is een styro abachi vleugel, heveltje erin gelijmt met epoxy. Zit muurvast.

Peter

En als je er dan twee in lijmt, zodat er precies een kogellink tussen past,
is het dubbel zo sterk en absoluut spelingvrij.

zoiets was ik al van plan :wink:

zoals ik hierboven al zij :P :
Zoiets had ik ook al in gedachten (alleen dan dubbel uitgevoerd)

Ik denk dat ik het inderdaad op deze manier ga doen maar heb nog even de tijd ben nu druk bezig met m'n interieur

m.v.g. Dennis

Dennis,

Ja hoor dat is sterk genoeg. Mits je in een schuim balsa vleugel zit. Dubbel is geen slecht idee. I heb dit bij mijn wigens ook zo gemaakt en het houd al eeuwig. Da zijn het bij mij nog triplex roerhorentjes. Maar maak mooie epoxy versies. Als je nog in het roer kunt zet dan balsa blokken erin voor extra stevigheid.

Mark

Back