Rocket model Aandrijving probleempjeuh

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door .:rockstar:., 6 mei 2010.

1. .:rockstar:.

.:rockstar:. Guest

Hallo,
    Ik heb een probleem ik ben gefreakt op ZELF GEMAAKTE Rockets.
    Maar dat is niet het probleem als ik er een heb krijg ik ze nog niet de lucht in want weet niet Welk Soort bommetje/Andere stuff... ik moet gebruiken heb aleens geprobeerd met grond fluiters maar ging niet echt.

Kun je mss zelf een soort ontsteker maken die niet onploft maar die gewoon Veel kracht Geeft (Fluit geluid of ander maakt niet uit).

Mag van allemanieren zijn. mag wel een soort onploffing geven maar dan in een afgesloten deel in de raket dat het niet beschadigd.
    :D
    Mvg,
    .:Rockstar:.

2. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Stuur me maar even een PB tje , dan help ik je wel verder met je speurtocht .

En kijk uit, raketten zijn verslavend.

3. .:rockstar:.

.:rockstar:. Guest

ok,

Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2010
  4. mkabel

mkabel

Lid geworden:
    1 sep 2008
    ff zoeken bij youtube op rcandy, gebruik dit zelf ook als brandstof.

zou ik mogen vragen hoe oud je/u bent?
    dat maakt in dit geval nogal veel uit.

Laatst bewerkt: 14 mei 2010
  5. BasK

BasK

Lid geworden:
    16 mei 2005
    Let aub op

Beste "Rockstar"
    Bovenstaand een aantal woorden direct uit jouw bericht.
    Allemaal woorden die wij liever NIET samen in 1 bericht hebben staan over modelraketbouw.

We werken niet met "bommetjes" maar met motoren. We "misbruiken" geen vuurwerk en willen dat NIETS ontploft.

Dit is een serieuse hobby en het is altijd leuk als iemand enthousiast is, echter als je jezelft "gefreakt" noemt, brengt dat de verkeerde gedachten bij mij op.
    Door het spelen met vuurwerk, zelfgemaakte motoren/brandstof kan er VEEL misgaan en kun je jezelf, mensen in je omgeving en je omgeving beschadigen. Daarnaast kun je de hobby ernstig beschadigen en (onbewust) in discrediet brengen.

JanHein zal je wat informatie sturen (JanHein kennende zal dit eerlijke en goede informatie zijn, waarbij hij bovenstaande zal onderschrijven) en ik ga er vanuit dat je deze ook zult opvolgen en gewoon netjes met commerciele motoren en een bouwpakket raket zult beginnen.

Ik hoop dat we binnenkort een thread kunnen zien van de bouw van je modelraket en daarna de 1e lancering.

Daarna kun je langzaam aan toewerken aan een eigen ontworpen modelraket, en later kun je (in verenigingsverband) werken aan eigenbouw motoren.

Heel veel succes, maar wees aub voorzichtig en speel niet met vuurwerk.

Groet,
    Bas

6. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Hoi Bas,

Ik sluit me volledig bij je aan. Veiligheid voor alles, maar ik ben wel van mening dat simpelweg verbieden geen zin heeft. Als je netjes de regels volgt kun je veilig zelf motoren maken.

Laat ik wel even heel duidelijk zijn. ik ben voor raket onderzoek, zelfbouw motoren en experimentele raketten.

Maar doe dat nooooit of te nimmer in de schuur, de keuken je zolder of je kelder.
    raket motoren kunnen ontploffen en daar wil je niet naast staan.

Wil je zelf motoren maken, ga dan in Delft studeren, wordt lid van de NERO of de NAVRO en verbaas ons allen met je super ontwerp.

maar mocht je door willen met raktten km dan een keer naar een lanceerdag.

7. BasK

BasK

Lid geworden:
    16 mei 2005
    Kijk, samen komen we toch tot een mooie conclusie.

Veel lanceerplezier voor iedereen.

Deel Deze Pagina