Zit met een probleem : Ik heb een Robbe Terra Top FMSS/PCMS gekocht . Daar wil ik de zender accu in zetten . Maar ik weet niet waar de draad van de accu heen moet . Wie kan mij met dit probleempje helpen ?
Als het goed is, zit er in de buurt van de accuruimte, ergens op de printplaat een lege stekkerplaats met twee pennen. Kan het niet met zekerheid zeggen, maar meestal waren die van witte kunststof gemaakt. Soms zaten ze een beetje verstopt, kan zijn dat je even goed moet zoeken. De kans is groot dat als je een specifieke NiMH 8 cel zenderaccu koopt, dat daar zo'n stekker aan zit danwel bij geleverd wordt. Let wel, ALS VOORBEELD alleen: Sanyo Eneloop 9,6 – Hobby-In (hobbyin.nl) Als je deze link openklikt en naar de foto kijkt, zie je rechtsonder een los verloopsnoertje, met aan het rechteruiteinde een witte connector. Hoogstwaarschijnlijk vind je ergens op de printplaat een contraconnector waar die op past. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat je per ongeluk de + en de - omwisselt. Of die specifieke accu in je zender past weet ik niet uit mijn hoofd, maar je moet in elk geval een accu hebben met zo'n klein wit stekkertje er aan, OF een accu waarbij zo'n verloopje bijgeleverd wordt.