Of jij inderdaad je reflexen er mee kan trainen vraag ik mij, persoonlijk raak ik gedesoriënteerd door het verschil tussen virtual en reality, het zijn totaal verschillende belevenissen in mijn optiek, en dat match niet goed bij mij tussen de oren, tot duizeligheid/hoofdpijn aan toe!!!
Een flight-simulator gaat mij beter af, waarschijnlijk omdat ik niet vertrouwd ben met een stickzender, en niet bekend ben met het vliegen in het algemeen, maar of dit je reflexen trained…???
Mijn oog hand coördinatie is ernstig verstoord geraakt zo’n 10 jaar geleden, en de schade zou onherstelbaar zijn volgens de artsen, toch kan je dit best goed trainen binnen onze hobby, maar niet met een virtual game oid zoals ik het ervaar (is mogelijk voor iedereen verschillend). Je wil je reflexen verbeteren, en niet een andere dimensie aanleren zoals het virtueel rijden, tenminste dat lijk mij (mag ook als je dat leuk vind)!!!
Mijn advies is, om bv op een kleine/korte/uitdagende indoorbaan te gaan rijden, evt met een kleinere schaal model, ik heb persoonlijk meer het gevoel dat dit je reflexen “triggerd”, het gaat relatief sneller wbt de handelingen per minuut dan outdoor rijden, maar het heeft niet de kosten van modified rijden, wat natuurlijk ook je reflexen behoorlijk triggerd…!!!! Oftewel zoek het in grensverlegging, liever niet in een andere dimensie…!!!
Maar goed, het is en blijft natuurlijk een persoonlijk verhaal/ervaring van mij, voorlopig een grote glimlach op mijn gezicht, waar het gaat over het “niet te herstellen van mijn oog/handcoördinatie”… het is een lange weg, maar dan heb je ook wat...