Retracts Messerschmitt 900mm

Hallo,

Ik heb een Messerschmitt met een wingspan van 900mm zonder landingsgestel en wil deze graag uitrusten met retracts en een staartwiel. Er zijn vele maten retracts op markt maar wat is de juiste keuze? En aan welke maat moet ik denken. Mijn oog was gevallen op onderstaande retracts van HK. Weet iemand of deze set geschikt is voor mijn Messerschmitt?

full

View image in gallery

Groet,

William

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke de juiste zijn voor de Me109 kan ik je niet meedelen.
Wat ik je wel kan vertellen is, dat op een toestel van deze afmeting het geen zin heeft deze te plaatsen als je niet beschikt over een verharde piste.
Op gras gaat hij steeds op de neus bij de start, bij landing over de kop.

Johan.

In ieder geval lang genoeg zodat je voldoende ground clearance hebt... ik zou voor minstens 25 mm (en liever meer) kiezen.
Dus: toestel horizontaal positioneren tov een werkvlak met propblad recht naar beneden zodat de tip van de prop net het werkvlak raakt. Vertikale afstand meten tussen werkvlak en onderzijde vleugel en daar minstens 25 mm bijtellen. Dat is de afstand landingspoot + onderste helft wiel die je minimaal nodig hebt.

En uiteraard voldoende dun zodat ze in de vleugel passen (en er nog wat schuim overblijft aan de bovenzijde van de vleugel).

Maar de opmerking van Johan hierboven is helemaal terecht!

Beste William,

Ik zie dat je elektrische retracts wilt gebruiken uit China.

Ik hoop dat deze beter zijn dan de versie met lucht. Ik heb luchtretracts uit China geprobeert, de retracts zelf gaan binnen no time lekken en het vulventiel gaat kapot. Kortom dat is gewoon zeer slechte kwaliteit. (rommel)
Voor een lucht-landingsgestel neem liever Robart of Spring-air, de kwaliteit van deze is goed.

Ik hoop dat je meer geluk zult hebben.

Grt,

Arnoud.

Back