Restauratie Sperwer Billing Boats

Hans, het ziet er allemaal voortreffelijk uit, bijzonder leuke oplossing met dat insteek kanon. Ze wordt met de dag mooier:thumbsup:

Wat direct al een ander gezicht geeft is het potdek over het boeisel. Deze is aangebracht in het basis-zwart en wordt straks nog verder van een witte bies voorzien. Nog geen idee hoe ik die bies moet gaan aanbrengen omdat dit natuurlijk superstrak moet zijn.
20210411_132248.jpg
20210410_222447.jpg

Het boeisel aan de voorzijde is wit geschilderd aan de binnenzijde.
20210411_133715.jpg

Dat was niet gemakkelijk afplakken en werd zeker niet strak en goed genoeg naar mijn zin.
20210411_134152.jpg

Ik heb er maar een lat van 1x1mm tegen gebogen en samen met het potdek werd het wel netjes zo.
20210411_134946.jpg

Laatst bewerkt:
Ik was veel van plan vandaag nadat ik gesausd zou hebben. Het liep anders. Zie gelagkamer.
De masthouder is in elkaar geknutseld en de mastluiken zijn gemaakt.
Deze luiken zijn waarneembaar zodat de mast kan strijken over de roef heen. Het gedeelte onder het dek kon zo naar boven komen. Hier zat een contra gewicht zodat het kantelen vrij gemakkelijk ging.
Het draaipunt bevindt zich in de bovenzijde van de masthouder.
20210412_200159.jpg
20210412_200225.jpg

Heb je nu nog wel verf voor die witte bies op je potdek??? ;);) Tja zo’n grapje moet toch kunnen Hans, als je weet dat het toch goed afgelopen is, nietwaar.......

Maar zonder kul, je bent hier weer een aardig project met dito verslag aan het maken, complimenten :wave

Heb je nu nog wel verf voor die witte bies op je potdek??? ;);) Tja zo’n grapje moet toch kunnen Hans, als je weet dat het toch goed afgelopen is, nietwaar.......

Maar zonder kul, je bent hier weer een aardig project met dito verslag aan het maken, complimenten :wave
Dank je wel Koos! Ik heb inderdaad nog wel een likje verf over gehouden voor wat biesjes. Maar het was voor de gehele buurt hier een behoorlijk schouwspel om de boel weer schoon te krijgen.:cool:

Ik heb eerst het berghout teruggebracht naar een acceptabele breedte naast het boeisel. En jawel met een korrel 80 gewoon op een makita vlakschuurmachine. Dat vloog er af natuurlijk. Tevens heeft dit berghout ook de schuinte van het bovenliggende boeisel gekregen.
20210414_185916.jpg
20210414_190142.jpg

Nu weer even zwart verven.

Back