knikvleugeltje
In Memoriam
Hallo,
ongelukje gehad met mijn (oudere) F3j-zwever.
Op grotere hoogte even geen controle>flutter>spiraaltochtje>vleugelschade.
Roerhoorns uitgerukt, vleugels geknikt.
En nu gaat het mij om het laatste.
Eerst even een foto:
Na verwijderen van de folie blijkt dat a) de neuslijst en b) de beplanking boven en onder en c) de vuren 'holm' allemaal zijn 'gelast' op min of meer de zelfde plek en ook nog eens in de zelfde richting.
(op de bovenste foto heb ik de beplanking aan één kant reeds in tegenovergestelde richting verwijderd, zodat de las tegengesteld gaat lopen)
De hoofdligger in de vleugel is aan de zijkant voorzien van een glasvezellaag.
Hier nog een foto:
Ook hier is goed te zien hoe is gebouwd.
Op 'brett'lengte, dus 1 meter is alles gelast.
Vragen: :?:
:arrow: Kan ik de vleugel 'lassen' als ik dit over een afstand van 20 cm. verdeel?
:arrow: Is het raadzaam om kohlefaser te verlijmen, of zet dit geen zoden aan de dijk?
:arrow: De remkleppen hebben nu een centrale aansturing, (torsie). Loont het om aparte servo,s in te bouwen?
:arrow: Hoe versterk ik het relatief smalle punt bij het rolroer? (op de bovenste foto te zien bij de 'hap er uit'
Ideeën zijn welkom :!:
Gr.
Taco.
ongelukje gehad met mijn (oudere) F3j-zwever.
Op grotere hoogte even geen controle>flutter>spiraaltochtje>vleugelschade.
Roerhoorns uitgerukt, vleugels geknikt.
En nu gaat het mij om het laatste.
Eerst even een foto:
Na verwijderen van de folie blijkt dat a) de neuslijst en b) de beplanking boven en onder en c) de vuren 'holm' allemaal zijn 'gelast' op min of meer de zelfde plek en ook nog eens in de zelfde richting.
(op de bovenste foto heb ik de beplanking aan één kant reeds in tegenovergestelde richting verwijderd, zodat de las tegengesteld gaat lopen)
De hoofdligger in de vleugel is aan de zijkant voorzien van een glasvezellaag.
Hier nog een foto:
Ook hier is goed te zien hoe is gebouwd.
Op 'brett'lengte, dus 1 meter is alles gelast.
Vragen: :?:
:arrow: Kan ik de vleugel 'lassen' als ik dit over een afstand van 20 cm. verdeel?
:arrow: Is het raadzaam om kohlefaser te verlijmen, of zet dit geen zoden aan de dijk?
:arrow: De remkleppen hebben nu een centrale aansturing, (torsie). Loont het om aparte servo,s in te bouwen?
:arrow: Hoe versterk ik het relatief smalle punt bij het rolroer? (op de bovenste foto te zien bij de 'hap er uit'
Ideeën zijn welkom :!:
Gr.
Taco.