Gut, daar was ik niet opgekomen... (overigens, de manual die je linkt is niet de Luky Sport maar de Luky Thermik, zijn 50 cm grotere broertje).
Maar het maakt eigenlijk niet meer uit. Maandag heb ik de Luky Sport toch maar ge-maidend. Dat ging eigenlijk prima, ondanks de toch vrij stevige wind; hij klom goed en was goed te sturen. Ook de butterfly werkte goed, toen ik hem op veilige hoogte uitprobeerde. Alleen...
Toen ik wilde landen en de butterfly openschoof, veroorzaakte dit opeens een rechterbocht. Kleppen weer dicht en weer mijn kant opgestuurd; maar het traject was wel een stuk verschoven. Zit-ie nou vóór of achter die bomen? Ervoor, dat móet wel. Huh? Nee dus, hij was er achter. Daar hing het toestel, op een meter of tien, stevig met iedere vleugel in de V van een zijtak van twee verschillende bomen.
Eerst geprobeerd de bomen te schudden, maar die waren zo'n 25 cm dik. Toen een zaag gepakt. Toen de boom begon te knikken, kraakte eerst één vleugel (misschien wel een tweede ook; het toestel zat knel in drie bomen). Vervolgens viel het hele zootje met de rompneus op de grond, een flink aantal breuk- en barstlijnen tot gevolg hebbend.
Zoals meestal met dit soort avonturen, heb ik het hele spul voorlopig in een hoek gezet. Ik weet nog niet of ik me aan de reparatie waag, ik zie nog wel...