RB speedline foam banden

Nu ik me wat meer heb verdiept in de ''racerij'' begrijp ik dat foam banden toch wel een must zijn.
Nu heb ik natuurlijk nog geen meter in een wedstrijd gereden,maar wat niet is komt zeker wel :D
In mijn zoektocht naar bandjes vind ik rb speedline bandjes,in de zoekmachine op mbf dacht ik meteen......
Maar...niets?
Iemand ervaringen met deze?

Is een veel gebruikte prima wedstrijd band.
De winnaar van de nomac cup van vorig jaar rijd er mee.

Laatst bewerkt:
Vroeger was dat gewoon ATS rubber, wat het vandaag de dag is weet ik niet, waarschijnlijk nog steeds

Ik heb zo es gekeken bij de winkel in Bussum (geen reclame maken,right?)
daar zijn de RB speedline banden goedkoper als de ATS.
Zou dat dan toch geen ATS rubber kunnen zijn?
Ik heb in het verleden wel dingen gekocht bij deze mannen,beviel prima.
Ik weet wel dat het persoonlijk zal zijn(geen ervaring) maar toch,beter even informeren hier dacht ik zo.

Over RB kan ik heel duidelijk zijn, ze hebben een reputatie in de wedstrijdwereld voor hun goede producten en zullen echt geen troep verkopen. De banden maken ze zelf niet en koopen ze gewoon bij een ander in.

In de 1/10 NK en NOMAC Cup is de Capricorn band de meest gebruikte. Zowel de NK als de NOMAC kampioen rijden er ook mee.

Ik heb verder geen idee wat de populairste band is onder de KWC mannen.

Wij rijden veel met Matrix, maar dat is alleen omdat we met de Euro finale daar mee moeten rijden. Vorig jaar hebben we veel kunnen inkopen en daar rijden de meeste mensen nog steeds op. Die band bevalt overigens prima.

M.v.g. Mark.

Mijn ervaring met banden is;
RB; goede band maar slijt iets sneller:)
Capricorn; zeer goede band echter rand foam laat snel los en de velg breekt snel dus netjes rijden:(
ATS ; minder grip en velg zit los op de zeskant velg brak ook snel:(
Kronos; zeer goede grip en stevige velg:D verkrijgbaarheid iets minder
Ennetti; goede band ietsje minder grip:)
Ennetti op kyosho velg; goede grip en mooie velg(persoonlijke mening) verschil??:D

Resumee is de prijs ook belangrijk voor mij en dan is de Kronos onverslaanbaar maar zie ze maar te krijgen daarna zou ik voor RB of enneti kiezen zeker als je wel eens wat raakt.
overigens koop ik mijn banden gewoon en heb ik geen sponsoring.;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je aan je lijstje ook GQ zetten?

Ik heb er een paar gereden en ze vielen niet tegen, zeker de velg is mooi.

Hebben we het hier over kant en klare velgen met banden of over zelf lijmen?
Het is bij mij het zelfde als bij JW, prijs is ook een belangrijke factor,voor mij is het Rc gebeuren pure ontspanning,ooit zal ik wel vertellen misschien waarom.
Ik wil toch leuk rijden maar geen bakken met geld uit geven.

Capricorn; zeer goede band echter rand foam laat snel los en de velg breekt snel dus netjes rijden:(

Dat het foam losliet was een eenmalig probleem, die batch is inmiddels weg. Ik heb zelf nog nooit een kapotte velg gehad, volgens mij krijg je dat ook niet zomaar voor elkaar. Dat probleem speelt volgens mij alleen bij Xceed, wat overigens wel ook erg goede banden zijn.

Naast Capricorn en Xceed zijn ook Contact en Matrix erg goede banden die ook op het EK erg goed vertegenwoordigd waren voorin het veld.

Hebben we het hier over kant en klare velgen met banden of over zelf lijmen?
Het is bij mij het zelfde als bij JW, prijs is ook een belangrijke factor,voor mij is het Rc gebeuren pure ontspanning,ooit zal ik wel vertellen misschien waarom.
Ik wil toch leuk rijden maar geen bakken met geld uit geven.

Kant en klare wielen.
En ik weet niet alle prijzen uit m'n hoofd, maar met de meeste merken zal je toch met 15 tot 20 euro rondom wielen aan je auto hebben zitten. Met Capricorn kan dat voor 15,80.
Je zal denk ik vooral moeten kijken wat voor jou makkelijk verkrijgbaar is met de minste verzend- of brandstofkosten.

Voor 15,80 rondom Capricorn?
Waar zou ik deze kunnen bestellen dan?
Inderdaad ben je rond de 20 euri wel klaar zoasl ik een beetje heb gezien.
En, je zal imo toch moeten "proeven" welke set het beste bij je past?
Nogmaals ik heb niet de intentie om echt wedstrijden te rijden maar misschien wel KWC een paar keer.
Toch wil ik leuk rijden zeg maar dus vandaar deze "quest"

Voor 15,80 rondom Capricorn?
Waar zou ik deze kunnen bestellen dan?
Inderdaad ben je rond de 20 euri wel klaar zoasl ik een beetje heb gezien.
En, je zal imo toch moeten "proeven" welke set het beste bij je past?
Nogmaals ik heb niet de intentie om echt wedstrijden te rijden maar misschien wel KWC een paar keer.
Toch wil ik leuk rijden zeg maar dus vandaar deze "quest"

capricornrc !

Nou,zo kan ik even vooruit.
Keuze genoeg en samenvattend ontlopen de prijzen elkaar niet veel.

Dank iedereen voor de input!

Denk eraan dat als je kwc wil rijden je vast zit aan de verplichte band.
En niet zomaar Capricorn kunt rijden. Voor gewoon lekker vrij rijden is die prima.:D

Nee hoor, band is vrij. Alleen als je de eindfinale gaat rijden zit je vast aan een vaste band.

Back