Satoer
Forum veteraan
Tja, met dit warme weer volstaat luchtkoeling alleen niet meer natuurlijk. Een verzopen motor heeft voor mij vanaf nu een andere betekenis.
Was op een lokaal veldje wat aan het raggen met m’n Rap. Tot hij ineens opstandig werd en niet meer naar het baasje wou luisteren.
Hij begon te flippen en raar te doen, en ik had totaal geen controle er meer over. Plus nog die enorme magneet die in het slootje lag…
IK ZEI NOG ZO GEEN BOMMETJE!! Gaf overigens wel een gave klap. 8O
Handig dat wat jochies die aan het kijken waren zo aardig waren geweest een zwembroek aan te trekken die dag.
Heb jij een zwembroek aan? Mooi ga hem maar zoeken, hij ligt daar ergens bij die belletjes
Jaa gevonden
Ai…. Dat is dus duidelijk. Water crashen betekend dus niet minder mechanische schade. Plus nog de lol van de verzopen elektronica.
Ach ja, het ziet er hier ook niet beter uit. De “usual schade” plus nog eens de verborgen water schade.
Hij heeft ongeveer een anderhalve minuut kunnen genieten van zijn verkoelende duik voor hij weer op het droge lag. Ik heb hem thuis meteen uit elkaar gesloopt. Alle elektronica open gemaakt en laten drogen. Servo’s zijn die korte tijd niet echt door gaan lekken dus dat is weer mazzel. Motor gesloopt, laten drogen.
Daarna heb ik alles maar flink verzopen in de WD40. Door het warme weer was alles zo droog.
Oorzaak?? Ik zou het niet weten. Hij raakte ineens totaal onbestuurbaar (reageerde ook niet op throttle hold). Flipte en rolde alle kanten op. En donderde zo de sloot in.
Snap er niets van. De kans dat er iemand anders in de buurt op mijn kanaal met een PCM zender speelde is nihil. Er trad geen Hold mode in werking (is alle standen vast houden) en ook geen Failsave (alle standen neutraal, motor stationair).
Ontvanger (PCM 149 DP) werkt na droging overigens nog steeds niet. Die gaat denk ik maar even naar de service dienst.
Dit is grvrdeegrvrrr al de derde crash dit jaar waar ik niets aan kon doen! Eerst m’n T-rex die ineens na 3 minuten onbewust aftoert door een rotte accu (waarschijnlijk). Dan m’n Rap die ik boomstrikerd (en verder heel heb kunnen landen) En nu dit weer…
Yup, ik heb er voorlopig helemaal genoeg van. Pleur de zooi in de hoek (naast de kapotte T-rex) en zie wel weer waneer ik zin heb het te repareren. Ik dacht altijd dat ik liever crashde wegens een mankement ipv een stuurfout. Omdat dan de zelfvertrouwen niet zo geschaad wordt. Nou, dit is eigenlijk veel vervelender, bij een stuurfout is het tenminste nog je eigen schuld.
Was op een lokaal veldje wat aan het raggen met m’n Rap. Tot hij ineens opstandig werd en niet meer naar het baasje wou luisteren.
Hij begon te flippen en raar te doen, en ik had totaal geen controle er meer over. Plus nog die enorme magneet die in het slootje lag…
IK ZEI NOG ZO GEEN BOMMETJE!! Gaf overigens wel een gave klap. 8O
Handig dat wat jochies die aan het kijken waren zo aardig waren geweest een zwembroek aan te trekken die dag.

Heb jij een zwembroek aan? Mooi ga hem maar zoeken, hij ligt daar ergens bij die belletjes


Jaa gevonden

Ai…. Dat is dus duidelijk. Water crashen betekend dus niet minder mechanische schade. Plus nog de lol van de verzopen elektronica.


Ach ja, het ziet er hier ook niet beter uit. De “usual schade” plus nog eens de verborgen water schade.
Hij heeft ongeveer een anderhalve minuut kunnen genieten van zijn verkoelende duik voor hij weer op het droge lag. Ik heb hem thuis meteen uit elkaar gesloopt. Alle elektronica open gemaakt en laten drogen. Servo’s zijn die korte tijd niet echt door gaan lekken dus dat is weer mazzel. Motor gesloopt, laten drogen.
Daarna heb ik alles maar flink verzopen in de WD40. Door het warme weer was alles zo droog.
Oorzaak?? Ik zou het niet weten. Hij raakte ineens totaal onbestuurbaar (reageerde ook niet op throttle hold). Flipte en rolde alle kanten op. En donderde zo de sloot in.
Snap er niets van. De kans dat er iemand anders in de buurt op mijn kanaal met een PCM zender speelde is nihil. Er trad geen Hold mode in werking (is alle standen vast houden) en ook geen Failsave (alle standen neutraal, motor stationair).
Ontvanger (PCM 149 DP) werkt na droging overigens nog steeds niet. Die gaat denk ik maar even naar de service dienst.
Dit is grvrdeegrvrrr al de derde crash dit jaar waar ik niets aan kon doen! Eerst m’n T-rex die ineens na 3 minuten onbewust aftoert door een rotte accu (waarschijnlijk). Dan m’n Rap die ik boomstrikerd (en verder heel heb kunnen landen) En nu dit weer…
Yup, ik heb er voorlopig helemaal genoeg van. Pleur de zooi in de hoek (naast de kapotte T-rex) en zie wel weer waneer ik zin heb het te repareren. Ik dacht altijd dat ik liever crashde wegens een mankement ipv een stuurfout. Omdat dan de zelfvertrouwen niet zo geschaad wordt. Nou, dit is eigenlijk veel vervelender, bij een stuurfout is het tenminste nog je eigen schuld.