quadcopter vs tricopter wat vliegt beter

wat zijn de mening hier over op het forum quad vs tri ..
wat vliegt beter en rustiger :D

de "experts "zeggen tricopter ..:black:
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Holy...

Ik vlieg nu al een tijd met een quad, daarna een hexacopter en deze week heb ik een tricopter gebouwd...ik had niks te doen maandag dus ik dacht: kom, ik maak een tricopter....:D

Ik vind het vliegbeeld van een tri wel mooi. Hij drift de bochten wat meer door dan een quad of hexa. De beelden lijken altijd wat vloeiender te zijn...

Door de yaw blijft hij vlakker 'liggen' in een bocht, wat vaak de videobeelden ten goede komt...

We zullen zien, voorlopig ben ik nog aan het instellen en het KK 2.0 bordje proberen door te krijgen.

Gr. Rob

Mijn mening:

LOS vliegen: Tricopter (orientatie beter en betere yaw)
FPV: Quadcopter

De reden waarom. Een tricopter wordt aardig groot als je wilt dat deze wat gewicht wil dragen en stabiel blijven, terwijl de quadcopters dan nog steeds vrij korte armen kunnen hebben en toch veel ruimte en gewicht kunnen hebben.

Zie in beelden hoeveel ruimten zo'n H copter biedt ten opzichte van die tricopter en de props kunnen ook wat kleiner.
Daarnaast is quadcopter makkelijker te maken en bijhouden :D. Tricopter is ook heel fragiel en kan weinig hebben.

Daarnaast heb ik op youtube altijd veel meer mooie quadcopter videos gezien dan de tricopter videos :D

Een X quadcopter kan ook een zeer goede yaw hebben....mijn VC-550 had een uitstekende yaw authority :D.

Zie hier hoe makkelijk ik om die boom heen draai dmv van snelle yaw.

Mijn mening:

LOS vliegen: Tricopter (orientatie beter en betere yaw)
FPV: Quadcopter

De reden waarom. Een tricopter wordt aardig groot als je wilt dat deze wat gewicht wil dragen en stabiel blijven, terwijl de quadcopters dan nog steeds vrij korte armen kunnen hebben en toch veel ruimte en gewicht kunnen hebben.

Zie in beelden hoeveel ruimten zo'n H copter biedt ten opzichte van die tricopter en de props kunnen ook wat kleiner.
Daarnaast is quadcopter makkelijker te maken en bijhouden :D. Tricopter is ook heel fragiel en kan weinig hebben.

Daarnaast heb ik op youtube altijd veel meer mooie quadcopter videos gezien dan de tricopter videos :D

Een X quadcopter kan ook een zeer goede yaw hebben....mijn VC-550 had een uitstekende yaw authority :D.

Zie hier hoe makkelijk ik om die boom heen draai dmv van snelle yaw.

ok duidelijk
mooi ding die vc-550 heb je die nog /?;)

Back