PUMA (HobbyIn)

Weet niet of er al een ''draadje'' hier over staat maar . . . .

Heb de bouwdoos binnen gekregen. Wil in ieder geval van de tekening een copy maken en hier achterop de spanten in schaal 1:1 over trekken.
Kan ik later misschien mijn voordeel mee doen (denk ik).

Hoe kan ik bijvoorbeeld het beste een mal maken van de meegeleverde cockpit?? Met gips???

Heeft er iemand anders nog een idee voor ik aan de bouw ga beginnen??

Wil namelijk zoveel mogelijk spanten en mallen maken om later misschien nog een model te maken.

De cockpit zou je eenvoudig kunnen maken door hem vacuüm te trekken.
Gewoon rondom afplakken met plakband en vullen met gips.

afb2500.jpg

afb2502.jpg

afb2504.jpg

afb2565.jpg

Meer info: Project verslag: Vacuüm vormen van een Airwolf fuselage

Veel succes

Beste Puma fan, het beste en goedkoopste lijkt me bij breuk van de cockpit er eenje eenvoudigweg te bestellen bij hobby inn. van de spanten kunt U natuurlijk een copy maken.

Effe een reactie mijner zijde. . .

Soms kijk ik 3x/week op het forum en soms. . . 3x/maand. . .
Als getrouwde man heb je niet ''zoveel vrije tijd''. :D

Die cockpit kun je inderdaad misschien beter bestellen bij HobbyIn. Is veel gemakkelijker.
Wat betreft de spanten, deze heb ik op de achterkant van de tekening geheel over getekend.

Toch iedereen weer bedankt voor zijn/haar reactie. :!:

Ben ook een Puma van H.I. aan het bouwen, maar erger me aan de ouderwetse motoropstelling. Overweg een kapje te maken, heeft iemand dat misschien al gedaan?
Spanten overtrekken doe je niet, je gaat gewoon naar een copywinkel en maakt een stappeltje copietjes die je met een heet strijkijzer keurig op je hout kunt overnemen. Mazzel

Alleen staan de ribben van de vleugels nergens op de tekening.
Ook is de romp op de bouwtekening in schaal afgedrukt.

Ben je toch weer bezig met alles te vergroten (vervormen!!) op een copieer-apparaat.
Dus dan toch maar effe overtekenen/natekenen????

ALAAF!!!!!!! ('t Is carnaval hé. . . :proost: ).

Back