Pull zender

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door rc flying, 1 aug 2022.

1. rc flying

rc flying

Lid geworden:
    17 nov 2014
    zijn mensen die ook vliegen met een pull zender
    Of is dat niet te doen met de start worp

Ik vlieg met jeti pull zender
    Maar twijfel als de start worp lukt met zon zender

2. RJA

RJA

Lid geworden:
    24 dec 2006
    hi,

Ik heb nog nooit iemand met een pult zender zien vliegen. Het lijkt mij een hele opgave om tijdens de start dat ding met 1 hand vast te houden en ook nog je wijsvinger aan een ‘momentary switch” te hebben.

De plek van je ‘momentary switch’ is heel belangrijk. Je wilt een goede grip hebben en ook makkelijk deze switch ingedrukt kunnen houden tijdens de draai. Vlak na het loslaten van je toestel, en dus nadat hij omhoog is gepitched, moet je deze switch loslaten.

Het gewicht is dus misschien wel minder het probleem en kan zelfs een voordeel zijn. Veel vliegers gebruiken hun zender om tijdens de draai extra momentum te creëren door hun zenderarm te strekken en het gewicht van de zender ook een stukje werk te laten doen. Maar dat kun je dus ook overdrijven en als je geen goede grip hebt vliegt hij zo uit je hand.

Een aantal vliegers (waaronder ik) gebruiken een ‘neck strap’. Tijdens het gooien kan ik mijn arm niet uitstrekken maar dat vind ik geen probleem. Ik vind het tijdens het gooien prettig om die tegendruk te voelen en tijdens het vliegen hangt hij aan mijn nek en hoef ik de zender niet te dragen zodat ik fijn kan knuppelen.

Misschien is het gebruik van een neck strap een optie voor de veiligheid en verder zou ik droog oefenen om te zien of je een beetje prettig je switch kunt bedienen. Kleine kans echter dat je prettig kan gooien.

3. Mugen MRX-3

Mugen MRX-3

Lid geworden:
    21 jan 2004
    En uiteraard de dlg wegsmijten en niet de zender :yes:

Arnold 85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina