Provincie van Utrecht 1663 1;48

nog wat tekening

gal_zpsd4ad9fc8.jpg

nog ff geduld erik moet het laatste spant nu nog aanpassen en dan komen ze er aan ;)

Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad mooi en professioneel uit! Leuke samenwerking ook tussen jullie, ik heb er alle vertrouwen in dat dit een aantrekkelijke kit zal worden.

Wat mij betreft gaat de eer naar Dirk. Het sketchup model was voor mij al goed genoeg om het even over te trekken en wat puntjes op de i te zetten.

ik heb het eerste bestek terug gekregen om ze te snijden en dat viel mij altans tegen

ben nu nog aan het wachten op een 2 de bestek.

zijn er in NL (N brabant ) ook ergens plaatsen waar ze dit doen ? kan ik daar mischien ook eens om prijs vragen

zijn er in NL (N brabant ) ook ergens plaatsen waar ze dit doen ? kan ik daar mischien ook eens om prijs vragen

Ik denk dat Ad Bakker dat wel weet, anders Bob van de 7P, hij heeft zijn spanten onlangs laten uitlaseren.

ok thx heb een mailtje naar snijlab gestuurt dat is nog te doen om het af te halen.
maar ff afwachten wat het word.

had het online willen proberen maar kreeg telkens een error op de tekening heb toen ff naar ze gebeld en mocht het langs email sturen, ze gaan een email terug sturen

heb ook een converter gevonden om van schetsup naar dxf file te zetten :)

Klopt, maar dat is wel een "doe het zelf" faciliteit.

Voor het snijlab moet je wel je tekeningen in het juiste formaat (.dxf, kan vanuit elk scalable vector tekenpakket) aanleveren. Als je je tekening volgens hun instructies en op 1 van hun formaten klaar hebt kan je de tekening opsturen en dan wordt de prijs gelijk berekend, dus voordat je definitief opdracht geeft.

Groet,

Ad

Let wel op dat alles nu in 1 dxf staat. Dek en zo zijn andere houtdikten. En als je er met snijlab mee uit komt, kunnen de spanten nog op elkaar gepropt worden om het snijverlies te minimaliseren.

Dek en zo zijn andere houtdikten.

Ja, dus 1 tekening per materiaal en per dikte. Verder hebben ze maar een beperkt aantal diktes. In multiplex hebben ze 3, 4 en 6 mm en in populieren 3, 6 en 9 mm. Dus niet de dunne die je normaal gesproken voor dekken gebruikt. Je kunt wel je eigen materiaal aanleveren, maar of je dan erop kunt wachten weet ik niet. Ik hen wel eens gevraagd of je erbij kon zijn, maar dat gaf wel problemen met de planning. Maar wellicht dat ze in een geval als dit een uitzondering kunnen maken.

Groet,

Ad

om het snijverlies te minimaliseren.

De stappen zijn vrij groot. Het grootst is 600 x 1000 mm, en dan naar 600 x 600 mm. Voor de kiel heb je waarschijnlijk al meer dan 600 mm nodig, dus dan kom je al op 600 x 1000 mm uit. Gisteren toevallig voor de 7P zitten uitmeten, en dan had ik ook zo'n grote plaat nodig.
Ze geven trouwens maar bij 1 dikte (berken 6 mm) een diktetolerantie van +/- 0,5 mm op. Dat vind ik voor sleufverbindingen niet acceptabel, maar daar was dan wel een mouw aan te passen door ze materiaal apart te laten zetten. Hoewel ik dat voor vervolg orders weer niet ideaal vind (elke keer je tekeningen aan moeten passen). Geeft toch allemaal weer een hoop rompslomp. Ik kocht trouwens een plaat 6 mm berkenmultiplex bij een houthandel, en die was exact 6 mm.

Groet,

Ad

email van snijlab aangekomen en ze zijn zeker niet goedkoper.
vraag me af hoeveel ze per min vragen als hun lazer werk want het lijkt me tog alemaal zo veel te zijn.

voor het geld dat ze vragen om de spanten te snijden maak ik een voledige boot in schratch van aan materiaal.

tegen woordig vraagt men maar raak alsof 100 euro geen geld is

kan moeilijk geloven dat het 3 uur duurt om te snijden erik ?

dan is een eigen lazer kopen goedkoper dan ze te laten snijden , verklaar dat maar eens ?

Volgens mij is die €40 alleen voor het gebruik van de lasersnijder. Bij stadslab doe je het zelf. Bij de anderen wordt het voor je gedaan dus zal je ook wel voor de knakker betalen die er bij zit. Ik heb geen idee hoeveel tijd zoiets in beslag neemt. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Zal ook wel afhangen van de houtdikte. Maar 3 uur lijkt me ook aan de ruime kant

Bob is zelf nu natuurlijk druk aan 't afstuderen:teacher:.
Ik heb nog gespit in zijn verslag en vond dat hij er 77 euro voor heeft betaald, inclusief hout (6mm)
'bouw De 7 Provincin scratch 1:50 rc ' bericht #116 pag8

Back