TIMBERWOLF
Forum veteraan
hoe duur wordt een kit.
grt timberwolf
grt timberwolf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
als ik de maten van de spanten exact heb zal eagter ze in cad zetten en dan kunnen ze gelasert worden. en kan het proto type gemaakt worden
Ik schrijf me alvast in voor de voorverkoop.
Kom maar op met het vervolg, ik zit op het puntje van m'n klapstoeltje.
Grt
Diederik
de romp beplanking ben ik nog niet helemaal uit, als het voor me zelf zou zijn , ik gebruik bijna altijt linden hout omdat dit nogal wat voordelen heeft vind ik zelf.
maar voor de kid ben ik er nog niet uit maar peren is enorm duur en een holander word voor 80% geschilderd langs buiten dus vind ik het een beetje gek om peren te pakken.
QUOTE]
Je zou twee opties kunnen doen. Linden of noten of zo voor degenen die liever een geschilderd model zien en peren voor degenen die het hout in het zicht willen laten. De één wat duurder dan de ander vanwege de verschillende houtprijzen. Voor de kit zelf is het een kwestie van het ene of het andere bundeltje plankjes toevoegen.
de beplanking moet ik nog eens bespreken met tom van de kombuis want zelf heb ik nog nooit een kid gebouwt en weet ijgelijk ook niet wat er alemaal van hout in zit.
Voor de beplanking wordt in kits dikwijls 1,5 of 2 mm linden gebruikt voor de eerste beplanking en iets van 1 mm noten voor de tweede laag. Ik dacht dat dat hiervoor ook al genoemd was.
Noten heeft als nadeel (vind ik) dat de kleurvariatie heel groot kan zijn van betrekkelijk licht tot heel donker. Maar wellicht ben je in een samenwerking met Ton wel in de positie om het een beetje op kleur te sorteren.
Groet,
Ad
Je moet dan wel alle latten goed door elkaar rommelen.
nog wat teken werk na het terug opnieuw opmeten van de geschuurde spanten
moet nog een paar dingetjes aanpaggen
erik ik stuur ze nog wel eens door want er zaten nog een paar fouten in degene die ik doorgestuurt had dus die kan je wel wegsmijten