hoi diederik ik ga het zo laten want anders ben ik bezig aan de afwerking van de ramen en dat wil ik niet. ze volgen nu de groene lijn als je aangeeft dit is de zelvde lijn als de berghouten lopen.
als je 1 ding begint af te werken moet je alles af beginnen werken en dat wil ik vermijden hier, ook geen boogjes in de ramen ook in de spiegel niet want dat is al afwerking. ik ga voor het hoogst noodzakelijke in de construktie en niet verder , dat zal ik later wel doen als ik aan de kid begin.
de zij galerij van de utrecht is ook een beetje anders als bij de 7 prov het dekje bevoorbeeld ligt lager als de kozijnen van de ramen van de spiegel. ik zie op je tekening nu dat ze ook niet helemaal het raahout volgt tot achter maar ze gaat daar iets hoger dat heb je bij de utrecht ook niet ze volgt netjes de lijnen van het raa en de berghouten, denk dat dit bij elk schip wel een beetje anders is maar tog ongeveer gelijk.
waar de hoekman komt te zitten zijn het bij mij engeltjes die op een ( rozenstruik zitten ) die het dek van de zijgalerij afsluiten en het dekje komt daar lager dan de hoekman.
ik heb er ook lang naar moeten zitten kijken hoe het net in elkaar zat want het is niet zo eenvoudig als het er uitziet denk dat ik de galerij 3 keer gemaakt hebt voor ik het juist had zoals ik het op de foto zie. maar dat hoort er ook bij en is een stuk van de hobby